Gå til innhold
Arkivverket

[#59701] Kongsvinger?


Gjest Hilde Rossing
 Del

Recommended Posts

Gjest Hilde Rossing

Jeg leter etter Bernhard Pedersen Sørli og hustru Henriette, Bosatt på sørli i Kongsvinger etter at de fikk barna Dagny, Harriet Marie (f.26.11.1903)Helga,Anna, Betsy,Henry og Ragnhild.Vet ikke hvor og når de flyttet dit og hvorfra. Har søkt og lett 'alle' steder, forstår ikke hvorfor jeg ikke finner dem når jeg vet så mye! Noen som vil hjelpe meg å få hull på denne grenen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg

I Vinger bygdebok bind II side 325 står følgende:' Sørli 46/11 er forholdsvis nytt, tatt op av Bernhard Pedersen Sørli, som har skjøte fra 1915. Etter ham har sønnen Henry tatt over.Henry Bernhardsen Sørli 1/4 1905 g. 1942 Olaug Sofie Kalbak, Sør-Odal 23/3 1919 - 27/4 1953 1. Anne Marie Sørli 11/11 1942 2. Astrid Karin Sørli 8/1 1945 3. Håkon Einar Sørli 24/9 1946'Mulig du hadde infoen fra før, men den viser også at der ikke står noe nærmere om Bernhard og hvor han kom fra når han kjøpte eiendommen i 1915.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Hei Hilde! Jeg holdt på med å søke i mine kilder når Solfrid svarer deg. Har du noen fødselsdatoer på de andre barna til Bernhard og Henriette, så jeg får litt mere innsnevret tidsrom til å søke i. Har en mulighet til å finne ut om Bernhard og Henriette ble gravlagt her. De kan ha bodd i Sør-Odal før de kom til Sørli under Greaker ytre i Vinger ca. 1915. Mvh. Finn Sollien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Vet ikke så mye mer, harriet marie er nest eldst er vel et par år mellom søsknene. dagny eldst og ragnhild yngst. Foreldrene bodde på sørli til de døde, tror jeg.Sønnen Henry tok over og døde der i 'ny' tid. Har dessverre ikke pikenavn eller mere årstall. Så glad for hjelp. Mvh Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Hei Solfrid, er nok rett par (4)! Hvilken kirkebok fant du Bernhard(6)i? Mye som tyder på at det er ham. Mvh Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen
LenkeHer som nr. 66 i 1902 blir Dagny Elvira f. 23.mars 1902 døpt i Vestre Aker, datter av Bernhard Pedersen f. 1875 og hustru Henriette Emilie Østberg f. 1869, bosted Maridalen 256. Altså er det nok samme personer vi er på jakt etter, som nevnes i innlegg 4, siden de hadde eldstedatteren Dagny jfr innlegg 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg

Har prøvd å lete opp vielsen deres i Vestre Aker kirke fra 1898 til 1901 siden de er gift i 1900 folketellingen, men fant ikke noe der. Skal prøve å lete mer senere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Har Bernhard i min database. Han er etterkommer av kleimsmeden Jan Jansen på Odals Verk. Bernhard fikk attest 4/1 1901. Kontakt meg på (fisollie()online.no) Denne kleinsmeden er også min kones ane. Mvh. Finn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Hei! Det er dem ja(9), så fikk jeg også morens pikenavn! Dere er så flinke! Sitter og leter sjøl også,blir kanskje lettere å finne noe nå, tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Eneste Henriette Emilie jeg finner i Kristiania i 1875-tellingen, er denne:LenkePS: Kan hun være enke etter en Østberg, når hun gifter seg med Bernhard Pedersen? Bare en åpen hypotese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Finn Sollien: Har du ekteskapet til Bernhard og Henriette, eller skal vi lete mer for Hilde?Her blir den samme Bernhard (innlegg 6), nå kalt Bernhard Pedersen, konfirmert i Sør Odal i 1890, sønn til guldsmed Bernhard Pedersen i Kristiania og Dina (Bergersd.?)Bogstad. Og her finner du den attesten som refereres til i innlegg 12.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Den siste lenken din virket ikke, du må bruke 'permanent' lenke fra kirkebøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Finn hadde ikke min Bernhard,men har muligheter til å finne ut mer om denne familien. Imellomtiden leter jeg videre( håper dere og gjør det).Jeg jobber ut fra at de giftet seg i osloområdet, og at barna er født der.Mvh Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Stemmer nok dette med navna siden faren heter Harlald , spørs om han er fra en gård som heter østberg kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Neida ingen vielse enda, men nå fant jeg Helga Elisabeth døpt i nydalen kapell, født 06. 01.1911, sidenr mangler. Klarer ikke lage lenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.