Gå til innhold
Arkivverket

[#59708] Opphav til Ingebrigt Iversen Hoff


Gjest Oddleif Ellingsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunn Huglen

Jeg fant to med navn Iver Ellingsen i 1801-tellingen i sør Trøndelsg. En ung gutt på 16 år og denne ugifte mann her: LenkeMvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddleif Ellingsen

Iver Ellingsen bosatt på Gjølme i Orkdal i 1801 kan være aktuell. Hoff-navnet til Ingebrigt kan ha noe med gården Hov som ligger i samme område som Gjølme?OE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Tore Kvernmo

Jeg tror også at den Gunn har funnet er riktig mann her. I tema 56654 som jeg svarte på i går kveld, beveger vi oss i det samme miljøet.Iver Ellingsens foreldre tror jeg er Elling Olsen (Stenlie)døpt i Orkdal 25.3.1725, gift 4.6.1754 med Giertrud Joensdatter. Om Giertrud vet jeg lite, men kan nevne at ved trolovelsen 28.4.1754 var Joen Snøsen og Aren Andal (Andøl) trolovingsmenn. [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=3&filnamn=vi16381715tr&gardpostnr=566&personpostnr=2229&merk=2229#ovre>LenkeElling Olsen finner jeg som far til 4 barn:Joen Ellingsen Gjølmesøren, døpt 3.4.1757Elling Ellingsen Gjølmesøren, døpt 27.1.1760IVER ELLINGSEN GJØLMESØREN, døpt 23.12.1764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Tore Kvernmo

Folketellinga 1801 viser at det levde mye folk på Gjølme. Disse er lite kartlagt, det er derfor interessant å se mer på også denne familen som levde i mitt nærområde på 1700-tallet.Jeg finner Jertru Joensdatter født som tvilling i 1726 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=190&filnamn=dp16381715&gardpostnr=875&personpostnr=5786&merk=5786#ovre>Lenke Tvillingbroren ble døpt Peder. Foreldrene er nok disse Lenke Joen Ingbretsen kalles Gjølmeslien ved en senere dåp.Gjertrud Joensdatter døde 9.mars i 1778 (nr. 19 her) Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: Lenke Alderen stemmer. Elling Olsen ble gift på nytt her (nr.26 i 1781) Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: Lenke Det skal vel være et forsøk på å skrive Udstad (Ustad) som navn på bruden. Elling døde i 1791 (nr.54) Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.