Gå til innhold
Arkivverket

[#59732] Laura F. Solheim - mor Waage - fødd i Noreg 1885 - utvandra 1914 - kven var ho?


Gjest Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars E. Øyane

Frå Amerika nfår eg opplyst at ei Laura F. Solheim skal vera fødd i ''Noreg'' 15.12.1885. At jentenamnet til mor hennar var Waage, og at Laura skal ha utvandra til Amerika (Mineapolis, MN) i 1914. Ho vart gift med Ole Ingebrigtson Hauge frå Hafslo i Sogn.Eg er ute av stand til å finna det norske opphavet til denne jenta, og no vonar eg at kanskje einkvan har skarpare blikk enn eg?Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Kan det være hun som er døpt her? LenkeFaren heter Paul Olsen Solberg og mora Ingeborg (Berthe Helene) Jørgensdtr. Fant flere barn døpt av dette paret, noen ganger Solheim og noen ganger Solheim nedreMen jeg finner henne ikke blant emigranter fra Bergen så det er nok bare et skudd i blinde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøydis Sørensen

Jeg finner ei Laura Gurine Sørensdtr. konf. 30.9.1900 Dale Fjaler. Hun er fLenke .15.12.1885. Ser bostedet er Flekke.Hilsen Frøydis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

På Ellis Island sies det at Bergensfjord seiler i fra Bergen 10. nov. 1914. For alt jeg vet svinger skipet innom Stavanger. Ombord er 24 år gamle Laura Solheim fra Ryfylke. Hun er datter av Reinert Solheim i fra Vikedal i Ryfylke.Jeg synes hun er en interessant kandidat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Kjellaug, Frøydis, Carsten og Jon for spennande innlegg. Problemet er løyst!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.