Gå til innhold
Arkivverket

[#59734] Søk etter Hilsen-slekt


Gjest Bjarne Paul Nerby
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjarne Paul Nerby

Jeg søker etter foreldrene til Kris(Chris)tian Hilsen,f.07.10.1897 antatt i Modum,trolig Snarum krk. Han døde i 1972 under navnet Kristian Hilsen,men kan hatt patronym i krk.boka. Han ble gift med Kristiane,02.05.1907 i Stokke i Vestfold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Populære Dager

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Kan det være han du finner her i ft 1900? Alderen passer ikke helt, men det er ofte slike feil i ft: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ta en titt på Dis gravminne-register. Om du søker på etternavn Hilsen der, finner du flere Kristian Hilsen registerert.LenkeJeg kjenner navnet fra Sandefjord, og også der er begravet en Kristian Hilsen.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

På gravminneregisteret nr. 497468, Kristiane Hilsen, beg. 1964, Nybo, Sandefjordnr. 497469 Kristian Hilsen , beg 1972, Nybo. Sandefjordnr. 497470, Harald Hilsen, beg. 1979, Nybo. SandefjordDet var også flere Hilsen navn registret på Nybo-Dødsår og navn passer bra med folkene du etterlyser.Ikke langt mellom Stokke og Sandar/ Sandefjord heller.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarne Paul Nerby

Ja,de begravde i Sandefjord er de korrekte.Men det er plent umulig å finne korrekte fødselsdata på Kristian,og dermed navnet på foreldrene. Søket har pågått en tid,før jeg ble kontaktet,og jeg har problem og mistemker at det må være en liten unøyaktighet et sted.Det rer muligens flere kirker i Modum som kan avære aktuelle.Jeg har forsøkt flere av den uten å lykkes.Bjarne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarne Paul Nerby

Ja,beklager.Der har noe falt ut.Det er Kristiane som er f.02.05.1907;de flyttet til Sandejord i 1938 og kan ha giftet seg noe før.Kristiane var trolig fra Stokke i Vestfold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Vielsen mellom Kristiane og kristian.Han heter Theodorsen. Giftet seg 25/10-1930. Kildeinformasjon: Vestfold fylke, Arnadal i Stokke, Klokkerbok nr. III 1 (1904-1935), Ekteviede 1930-1932, side 118. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1326&idx_id=1326&uid=ny&idx_side=-100>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Annette Ellevsdatter og Theodor Eriksen var gift da hun døde,ifølge kirkeboken . Leter etter vielse! Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Barn Ellef,født 25 feb 1891: Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Snarum i Modum, Ministerialbok nr. 19 (1890-1914), Fødte og døpte 1891, side 6. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1200&idx_id=1200&uid=ny&idx_side=-7>Lenke Permanent bildelenke: LenkeBarnet Signe,født 7 mai 1893: Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Snarum i Modum, Ministerialbok nr. 19 (1890-1914), Fødte og døpte 1893, side 11. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeSigne,født 1891 døde antagelig,for her kommer Signe født 1 juni 1895: Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Snarum i Modum, Ministerialbok nr. 19 (1890-1914), Fødte og døpte 1895, side 15. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Hei. Teodor og Anette - Netta i 1865 giftet seg i Snarum kirke 25.4.1889. Faren til Teodor var Erik Torgersen , Sullandeiet, husmann . Mens faren til Anette var Ellef Iversen. Han og kona Birthe Marie Olsdatter bor sammen med Anette - Netta 1 år gammel hjemme på Lofthus på Snarum, som også er en del av nordre Hilsen står det. Netta er født 1865 mens Teodor er født åert etter.Det er flere steder som er nevnt som Hilsen i Snarumsområdet. Jeg har vært i området , men kjenner det ikke spesielt godt. Begge foreldrene til Netta er fra Modum , så da er det bare å lete. Lykke til!mvh Tormod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

I innlegg 10 har jeg funnet FEIL Theodor på tellingen 1900. Vår Theodor skal være født 1866,ikke 1878,som den jeg fant. Vi får vel nå kanskje prøve å finne ut hvor faren og barna ble av etter at Annette Ellevsdatter døde i 1900. Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

I 1900-telling finnes flere Hilsen-gårder, så navnet kommer vel sikkert fra en av disse gårdene: LenkeEllers har du fått god hjelp her nå ser jeg.Mvh. Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Signe(nr 2),født 1894,bor som pleiebarn hos Peter og Alethe Skard i Modum ved tellingen 1900.Det er nok oppgitt feil fødselsår på henne.Denne jenta kalles Signe Hilsen,født 1893.Kun Theodor Eriksen og Annette døper barn med det navnet i årene 1893-1895,så det er nok deres datter som er hos ekteparet Skard: LenkeAnn-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Theie

HeiSelv om det ikke er direkte kopbling til navnene ovenfor er det en Johannes Hilsen som døper sønnen Nils i Eiker i 1810 her: LenkeSe nr. 5 venstre side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarne Paul Nerby

Ja,Ann-Mary og Tormod og de andre: Du store,dette var da bra.Og vi har nok funnet oldefaren her som vi lette etter. Men det reiser seg som vanlig noen nye spørsmål i slektslandskapet:Jeg fant også at Teodor var født i 1866,så Teodor,i innlegg (10) som Ann-Mary angi, er nok bare en navnebror. Og dermed ikke korrekt.Men Tormod ser ut til å ha styring på ham: Hvor skal vi finne den korrekte Teodor og hans far,Erik Torgersen. Ligger han på nettet?I Sullandseiet? Jeg får lete litt,men kan komme til å trenge litt hjelp.Det som nok en gang slår meg er hvor gode alle er når vi jobber sammen.Jeg trodde jeg var god helt til alle dere slår til.Da må jeg gå litt i skammekroken med slektsbøkene min.Mange slags takk så langt.Bjarne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarne Paul Nerby

Ja,tenkte jeg det ikke.I hvilket fylke ligger Sulland? Vestfold? Her tror jeg lokalkunnskapen må trå tilBjarne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.