Gå til innhold
Arkivverket

[#59735] Appolonia Jonsdatter Trane (Berg) f. 1745. gift med Harder


Gjest Eva Fagervik
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva Fagervik

Hans Harder, f. 1739, var gift i 1777 med enke Appolonia Jonsdatter Trane (Berg)f. 1745. Ibestad. Appolonia var først gift med Hans Jonsen Berg som døde i 1776. Noen som kan hjelpe meg å finne noe mere ut om Appolonia eller Hans Harder? Jeg syntes det er vanskelig å finne noe ut om henne da navnet skrives på flere forskjellige måter.På forhand takk. Eva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heiAbelone er ikke av Trane-slekt hun er datter av John Axelsen og Berit Olsdtr Trældal i Ofoten. Se skifte etter Hans Olsen som er bror til Berit. Nr. 14476 på Dis-Salten sin database over skifter i Salten. Skiftet er på 4 sider med opplysninger om slekten. dvs helt ned til barnebarn av søsken til Hans.på s. 2 står Berit Olsdtr søster til Hans ektefelle John Axelsen og ps s. 3 står Apollone Johnsdtr Astafjord i Senja fogd. ektefelle Hans Harderhar mer må bare sjekke litt først. Dette er forfedre til min brors kone.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Fagervik

Den har jeg også funnet, men det sier ikke så mye om Abelones foreldre.Men da bruker jeg Ableone som navn på henne.Tusen takk for lenka.Eva ^^;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.