Gå til innhold
Arkivverket

[#59738] Johannes Olsen Rynning og Dorthe Rasmusdatter


Gjest Anne-Lise Snuggerud
 Del

Recommended Posts

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Johannes Olsen Rynning eller (vanligvis skrevet uteom kirkebøkene) Rønning omtales første gang like før han gifter seg i forbindelse med en handel hvor han pantsetter sitt hus i No.315b i Møllergaden. (Ikke ta b'en helt alvorlig, i skattelistene nevnes han som eier av 315a). Det finnes en del om ham fra 1806, men jeg kjenner ikke hvor han kom fra (har hittil ikke lett etter ham heller). Det var flere barn enn de som er nevnt, men dette får jeg eventuelt komme tilbake til om de ikke skulle bli funnet. (PS. Han er neppe tilknyttet Akershus før på et mye senere tidspunkt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Et lite PS. Jeg ville lett etter Johannes Olsen Rønning først i Løten. Ikke bare reiste sønnen Richard dit (som du sikkert vet), men det omtalte eiendomhandelen var med en som kom nettopp derfra, nærmere bestemt Spangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Snuggerud

Tusen takk,dette skal nok komme til nytte:)) Ja jeg har Richard`s innflytting til Løten og hans vielse.Men kan jeg spørre hvor du har disse opplysningene fra? Jeg er ganske fersk på slektsgransking så har mye å lære enda:))MVH Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Anne-Lise Snuggerud

Siterer inlegg : Geir Kamsvaag Berntsen, Løvenstad, 20.5.2008 18:03 (5) Johannes Olsen Rynning eller (vanligvis skrevet uteom kirkebøkene) Rønning omtales første gang like før han gifter seg i forbindelse med en handel hvor han pantsetter sitt hus i No.315b i Møllergaden. (Ikke ta b'en helt alvorlig, i skattelistene nevnes han som eier av 315a). Det finnes en del om ham fra 1806, men jeg kjenner ikke hvor han kom fra (har hittil ikke lett etter ham heller). Det var flere barn enn de som er nevnt, men dette får jeg eventuelt komme tilbake til om de ikke skulle bli funnet. (PS. Han er neppe tilknyttet Akershus før på et mye senere tidspunkt) --------------------------------------------------------------------------------Geir Kamsvaag Berntsen, Løvenstad, 20.5.2008 18:13 (6) Et lite PS. Jeg ville lett etter Johannes Olsen Rønning først i Løten. Ikke bare reiste sønnen Richard dit (som du sikkert vet), men det omtalte eiendomhandelen var med en som kom nettopp derfra, nærmere bestemt Spangen. Sitat slutt.Skulle gjerne visst hvor du har disse opplysningene fra,jeg har lett i Løten og div,men ikke kommet lenger i letingen etter Johannes.Har ikke funnet noe om J.før hans vielse i 1806.Ønsker å vite når/hvor født og hvor navnet Rynning/Rønning kommer fra da jeg ikke finner han under Olsen Rynning noe sted.Ellers takknemlig for hver lille opplysning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Snuggerud

Siterer inlegg : Geir Kamsvaag Berntsen, Løvenstad, 20.5.2008 18:03 (5) Johannes Olsen Rynning eller (vanligvis skrevet uteom kirkebøkene) Rønning omtales første gang like før han gifter seg i forbindelse med en handel hvor han pantsetter sitt hus i No.315b i Møllergaden. (Ikke ta b'en helt alvorlig, i skattelistene nevnes han som eier av 315a). Det finnes en del om ham fra 1806, men jeg kjenner ikke hvor han kom fra (har hittil ikke lett etter ham heller). Det var flere barn enn de som er nevnt, men dette får jeg eventuelt komme tilbake til om de ikke skulle bli funnet. (PS. Han er neppe tilknyttet Akershus før på et mye senere tidspunkt) --------------------------------------------------------------------------------Geir Kamsvaag Berntsen, Løvenstad, 20.5.2008 18:13 (6) Et lite PS. Jeg ville lett etter Johannes Olsen Rønning først i Løten. Ikke bare reiste sønnen Richard dit (som du sikkert vet), men det omtalte eiendomhandelen var med en som kom nettopp derfra, nærmere bestemt Spangen. Sitat slutt.Skulle gjerne visst hvor du har disse opplysningene fra,jeg har lett i Løten og div,men ikke kommet lenger i letingen etter Johannes.Har ikke funnet noe om J.før hans vielse i 1806.Ønsker å vite når/hvor født og hvor navnet Rynning/Rønning kommer fra da jeg ikke finner han under Olsen Rynning noe sted.Ellers takknemlig for hver lille opplysning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.