Gå til innhold
Arkivverket

[#59742] Problem med søk i ft 1801, Bamle


Gjest Kjellaug Robberstad Petit
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Det har jeg og oppdaget, har prøvd litt rundt omkring og alt virker mer eller mindre 'blokkert'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Alt fungerte som det skulle på kontormaskinen min, så eg vart nokså forvirra av desse meldingane. Men så kom eg heim og fekk same problemet. Som no burde vera løyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Dessverre ser det ikke slik ut, jeg ser at de gamle boksene er kommet på plass, men når jeg søker på bruds navn begynner på (dette gjelder gifte i Bergen 1816-1911, så får jeg bare opp en kvit side med dette: Unhandled Exception: Range check errorDet skal jo ikke være enkelt! Lykke til videre og takk for alt arbeidet du legger ned her-:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Alle ord fungerer ikkje som det skal på eitt-nivås databasar, databasar der all informasjon står på ei linje. Desse basane er i utgangspunktet mykje enklare å handtera enn to-nivås basar (folkeltjingar og dei fleste kyrkjebøkene). Dermed er det lett for at eg testar på to-nivå og sei med meg sjølv at når det fungerer der, fungerer det nok på eitt-nivå. Men ikkje alltid. Litt tolmod, så skal det nok gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Det tviler jeg ikke på, ta den tid du trenger-:)I dag virket det bedre - prøvde med vigde i Bergen 1816-1911. Skrev først førenavn 'begynner på og vis', fikk opp mange navn. Deretter førenavn 'inneheld vis', da fikk jeg opp flere navn; men de første var fordufta. (Er dette forståelig forklart?)mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Svært forståeleg. Eg får straffa for å testa på ein liten og ryddig database. Eg veit kva som er feilen og eg veit korleis det skal rettast. Men no treng arbeidsgjevaren min arbeidskrafta mi nokre timar. Men før døgeret er omme skal det i alle fall vera retta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.