Gå til innhold
Arkivverket

[#59745] Inga Marie Andersen (Karlsen) emi. 1907 Brooklyn USA


Gjest Frøydis Sørensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Frøydis Sørensen

Min mormors søster Inga Marie Andersen f.13.9.1886 i Sandar Sandefjord reiste til Usa i 1907. Der ble hun gift med en nordmann og fikk en sønn.Siste gang noen hørte fra henne bodde hun i Brooklyn,men var noen år senere (før 1935 ) flyttet derfra.Hun reiser fra Kristiansand som Inga Andersen 4-10.1907. og ankommer New York 16.10.1907 21 år med skipet OscarII Inga Marie Karlsen flyttet ut fra Sandar okt. 1907Er det noen av dere som kan finne henne i Brooklyn 1910-20-30 ? Det hadde vært fint å fått vite noe mere om henne.Hennes far var Karl Johan Andersen og mor Inger Olava Børresdatter.Hilsen Frøydis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Hanne Line Osberg Eide

Har funnet 2 stk i 1910 som passer med Inga Marie (f. 1886, innvandret 1907, bor i Brooklyn):1910 United States Federal CensusName: Ingo Sundberg [inga Sundberg] Age in 1910: 24 Estimated Birth Year: abt 1886 Birthplace: Norway Relation to Head of House: Servant Father's Birth Place: Norway Mother's Birth Place: Norway Home in 1910: Brooklyn Ward 22, Kings, New York Marital Status: Single Race: White Gender: Female Year of Immigration: 1907Household Members: Name Age Lachlan MacLean 78 Mary MacLean 47 Bertha Allen 38 Ingo Sundberg 24-1910 United States Federal CensusName: Inga Steindahl Age in 1910: 24 Estimated Birth Year: abt 1886 Birthplace: Norway Relation to Head of House: Wife Father's Birth Place: Norway Mother's Birth Place: Norway Spouse's Name: Ernest Home in 1910: Brooklyn Ward 12, Kings, New York Marital Status: Married Race: White Gender: Female Year of Immigration: 1907Household Members: Name Age Ernest Johnson 38 Inga Steindahl 24 Carl Robb 13 Etternavnet kan muligens være Standahl.- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Trolig feil i indeksen 1910 på Inga Steindahl. På image ser alder ut til å være 27 år. Og mannen heter Ingvar Steindahl og de har en datter Adit som er under året.I 1920 er hun 38 år.- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

I 1920 dukker det opp en ny kandidat:1920 United States Federal CensusName: Inga Jacobsen [inga Jacobson] Home in 1920: Brooklyn Assembly District 9, Kings, New York Age: 33 years Estimated Birth Year: abt 1887 Birthplace: Norway Relation to Head of House: Wife Spouse's Name: Jacob Father's Birth Place: Norway Mother's Birth Place: Norway Marital Status: Married Race: White Sex: Female Year of Immigration: 1907 Able to read: Yes Able to Write: Yes Image: 296Household Members: Name Age Jacob Jacobsen 42 Inga Jacobsen 33 Evelyn Jacobsen 7 Iriny Jacobsen 5- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Denne Inga, fikk hun bare en sønn? Eller hadde hun flere barn i tillegg?- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

1920 United States Federal CensusName: Inga Lawson Home in 1920: Brooklyn Assembly District 9, Kings, New York Age: 34 years Estimated Birth Year: abt 1886 Birthplace: Norway Relation to Head of House: Wife Spouse's Name: Ulaf Father's Birth Place: Norway Mother's Birth Place: Norway Marital Status: Married Race: White Sex: Female Year of Immigration: 1908 Able to read: Yes Able to Write: Yes Image: 590Household Members: Name Age Ulaf Lawson 57 Inga Lawson 34 Henry Lawson 10 Ole Lawson 8 Walter Lawson 6 - hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøydis Sørensen

Hei Hanne LineTusen takk for at du hjelper meg med denne nøtten. Det jeg kan huske vagt var at min mor fortalte meg at Inga hadde en sønn,hun kalte han John Ervin.Det er jo ikke sikkert navnet er skrevet helt riktig,og tar jeg ikke helt feil var det også ei jente hun kalte Rut Evelyn. De er kanskje mulighet for at det er den familien i innlegg 4,men så var det jo det at min Inga var f.i1886.Hilden Frøydis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøydis Sørensen

Jeg ser jo nå at Inga Jacobsen var f.ca. 1887.Når jeg tenker (hardt) så er det også en mulighet at navnet Jacobsen har blitt nevnt.Men det er kanskje et håp. Min mor fortalte videre at Ingas mann var vestafra,hun mente vel da Vestlandet tenker jeg.Frøydis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.