Gå til innhold
Arkivverket

[#59748] Nytt søkesystem - fungerer p.t. dårlig - manglende søkefelter m.m.


Gjest Tore Trollsaas
 Del

Recommended Posts

Gjest Tore Trollsaas

Folketellingsøk er p.t. umulig pga mangelfulle søkefelter i skjermbildene.Se vedlagt eksempel fra 1875-tellingen for 1601 Trondheim. Klikker jeg på Søk-knappen får meg feilmeldingen 'Unhandled Exception: Range check error'Hmmm..... Håper ikke feilen ligger hos meg ;-)))

bilete4899.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Oppdaget plutselig nå det samme, skulle søke i Vikedal, 1701 og 1801, men søkefeltet er fjernet. Hva skyldes dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Se her, samme problem: LenkeTror vi får la den stakkars Jan Oldervoll få litt tid på seg, så blir det nok rettet opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Delbekk

Det virker som at muligheten til å søke i folketellingene for bare en kommune om gangen er redusert. Forsøkte å finne ut hvilke gårder i Trøgstad som begynner på P, fikk bare en landsoversikt. Den har jeg jo ingen nytte av. I en av de røde rettledningstekstene er det henvist til boks B og C, men disse er fjernet. Vennligst sørg for at de kommer tilbake igjen snarest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

(5) Det går ikkje å skrive slik du gjer i siste setning. Jan står på for oss langt utover vanleg arbeidstid, ofte til og med på nattestid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Delbekk

Dere leser nok setningen på en annen måte enn den er skrevet, den begynner med ordet 'vennligst'. Se også mitt påfølgende innlegg som er en takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Eg les den nok ikkje annleis enn den er skriven, men det kan godt henda eg les den annleis enn den er meint. Ordre med vennligst framom blir ikkje mindre ordre. Men eg godtek sjølvsagt at det ikkje var slik du meinte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Delbekk

Ord og setninger kan ofte oppfattes forskjellig, avhengig av den enkeltes referansebakgrund. Tar gjerne en språkdebatt, men den bør vel foregå i et annet forum. Gjentar takken for rask ekspedering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.