Gå til innhold
Arkivverket

[#59749] Kjenner du til Otto Jeremias Jarlonen/Jalonen?


Gjest Hege Kvale
 Del

Recommended Posts

  • 1 måned senere...
Gjest Hege Kvale

HeisannEn oppdatering på dette tema: Har nå funnet ut født Klara Maria nr.3 her [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6671&idx_id=6671&uid=ny&idx_side=-48>Lenke kan noen fortelle meg hva det står foran nr.på navnet hennes og hva det menes med? Hun får 1.uekte barn her nr.19 Georg Angel Lenke Får 2.uekte barn her nr.38 Arnulf Johan Lenke Gifter seg her nr.21 Lenke Får denne sønnen i ekteskap Sten Kristian nr.27 Lenke Skal også være en jente som jeg ikke har funnet. De er usikker på hennes navn men skal være noe i nærhet av Karli-Kari ett eller annet.Etter dette er ikke denne damen til å finne. Har prøv å finne henne utflyttet fra Hemnes uten hell.Dette var hennes første ekteskap.Lenken til Kjellaug viser til tema 49270 hvor jeg prøver å finne ut hvor hun giftet seg for andre gang. Her er eneste barn i ekteskap 2. nr.36 Liv Jalonen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Det som står foran nr. er (tror jeg) 'Att. 20/02 -17. Det betyr vel at hun har fått skrevet ut fødselsattest i forbindelse med vielse n.2?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege Kvale

Hei AnneTakk skal du ha for svar :)Bare en liten tanke:jeg synes det høres litt merkelig ut at de førte inn dette ved siden av døpt hvis hun er viet en annen plass?Hmm hvordan fant de ut at hun var gift,er det noe som personen ga beskjed om selv kansje?hmm sikker dumme spørsmål men men :)Hvis det er noen der ute som kunne gjort et oppslag i Hemnes Bygdebok under gården Kobhaug hadde det vært strålende kansje det kan være noe info der om denne damen.Hege :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Har desverre ikke bygdeboka,men har et par spørsmål: Vet du nårtid hennes 1.mann Nils Andreas døde(slekta mi),og vet du om barna hun fikk med ham ble oppfostret hos andre? Ser nemlig at ene sønnen blir konfirmert i Hattfjelldal i 1923:(nr.3 gutter) Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege Kvale

Hei John:tusen takk for lenken :)(var ikke noe info om henne der heller søren også:)Anne:jeg har fått hørt at han giftet seg i Odda og tok Amback som ekstra etternavn så gjør regning med at det er ham her LenkeHege :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege Kvale

Hei IgjenSå at ut ifra lenken din at Klara står som kone?? merkelige greier.Ble foreldrene oppført som ektepar ved komf. fordi om de ikke var gifte? blir mer og mer innviklet denne damen.Hege:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Hei. De giftet seg jo i 1908,og selv om foreldrene senere ble skilt,tror ikke jeg det vil stå opplyst om det ved barnas konfirmasjon.Har prøvd å lete etter fødsel og konfirmasjon på den jenta som ikke er funnet enda,bare for å hvor lenge de bodde på Hemnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Bare ei tilleggsopplysning: Nils ble ikke gift igjen i Odda,men fikk en sønn med ei dame der. Denne sønnen som ble født i 1917,ble forøvrig også voksendøpt før konfirmasjonen.Snodige greier:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege Kvale

Tillegsopplysning til: Jenta som vi ikke finner som skulle hete noe i nærheten av Karli skal være født i Hemnes på garden Sagmoen? Skal vist ha giftet seg med en Børresen og bodd i Drammen/Oslo Ja enig med deg at denne saken er snodig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Hei igjen. Nå begynner det å bli spennede,for nå føler jeg vi nærmer oss temaet: Otto Jeremias Jarlonen! For jeg fant jenta som vi har letet etter,Karly Oliva,født i Sulitjelma 14.10 1914.Og det rareste er at jenta har Børresen som etternavn når hun blir konfirmert i Hattfjelldal:Lenke Dette blir bare mer og mer infløkt.Har gjort meg en tanke om at det var i Sulitjelma Klara møtte Otto Jeremias ??? Skal prøve å lete litt mer over inn-og utflyttede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Fant Karly`s dåp i 1916,etternavnet Børresen er vel kanskje på fosterforeldrene som her er faddere:Lenke Som du ser er fødselsdato rettet til 14.10 1912. Ser også ut som foreldrene er flyttet fra hverandre nå,han bor i Sulitjelma og hun i Glomfjord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege Kvale

ok tid for litt nye informasjoner igjen haha Fikk vite nå i kveld at Otto Jeremias skal ha druknet når han tok 'rutebåten fra Tromsø til Spitsbergen der han jobbet her http://www.snsk.no/internet/ har sett igjennom nettsiden men finner ikke noe jeg da:) denne drukningen skal ha skjedd rudt 1917-1920 mens Liv datteren var liten. Vet ikke hvilken båt de tok til og fra dette stedet.Jeg lurer også på hvor de som druknet imellom disse to stedene ble begravet eller registrert??Hege:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Hei,beklager at jeg ikke har svart før.Sommertid og gjester, utflukter m.m !! Har nå kikket litt på hvorfor jeg hadde denne Nils Andreas i slektsbasen,viser seg at det vel neppe kan kalles slekt.Hans søster,Petra Johanna, ble gift med en fetter av min bestefar.Var nok derfor jeg bare hadde navnet hans,og ikke fulgt personen videre framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.