Gå til innhold
Arkivverket

[#59750] Anna Randina Buus


Gjest ragnhild øvstegård
 Del

Recommended Posts

Gjest ragnhild øvstegård

Har titligere fått hjelp med å finne farfar Knut Johannessen Fiskeset tema 56641.Har også forsøkt å finne min farmor Anna Randina Andersdtr.f.Moldekleiv tema 57480 uten resultat.Har muligens fått litt nye opplysninger .Har lett og lett ,men ikke funnet henne.Det sies at Anna Randina flyttet til Bergen giftet seg med en Buus ? fIKK EN DATTER SOM FIKK NAVNET Anna ? Anne ?Annemor? Hun fikk først en datter uten å være gift senere giftet hun seg med en Karlsen ?og de fikk mange barn.Dette må ha vært etter 1908 engang.Takknemmelig for svar. Ragnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Her er lenke til ditt innlegg om din farmor: LenkeVar det din farmor som fikk en datter før hun ble gift eller var det denne Anna/Anne?mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Finner ingen med noe liknende navn i ft (globalt søk) 1900, det nærmeste jeg kommer er en eldre mann i Oslo som heter Busse.Derimot fant jeg en Regina Bus f. 1909 og død 1986. Vet ikke hva SR foran navnet hennes kan bety. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Hei Ragnhild!På listen som ligger i innlegg 5,kommer ikke bostedet LAURA frem.Men hvis du søker selv,KUN på etternavnet BUS,uten å velge fylke,kommer LAURA frem på oversikten.Navnet BUS kommer som nr 1 på oversikten Lenke Mvh Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Jøraas

innlegg 3: r.i.p. på graven betyr vel det er en katolsk grav. Kan SR bety en tittel blant f. eks. nonner?innlegg 6: Pieter Christian var lettmatros på skipet 'Laura' vennlig hilsen Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Jeg tenkte og at hun kunne være nonne (SR=Soeur). RIP betyr vel Rest In Peace og det er mulig at hun ikke er av norsk opprinnelse da.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Bodil Brøgger

Med fare for å avspore debatten om din forsvunne farmor Anna Randina Andersdtr.RIP er latin og betyr Requiescat in Pace, hvil i fred. Brukes ofte ved katolske dødsfall.På gravstøtten står det foran navnet Regina Bus SR som er en vanlig forkortelse for søster = nonne. Men da burde det etter navnet stått en forkortelse som viste hvilken katolsk søsterkongregasjon hun tilhørte. For eksempel St. Elisabethsøstrene C.S.S.E, St. Franciskus Xaveriussøstrene S.F.X,St. Josephsøstrene av Chambéry (C.S.J.)Hvis dette hadde vært et aktuelt spor ville jeg spurt det katolske menighetskontoret, så burde de kunne hjulpet deg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ragnhild øvstegård

Denne Regina Bus som det er henvist til her er f.1909 .Da min far Ragnvald Andreas er f.i1908 kan det umulig være henne.Er veldig takknemmelig til dere som forsøker å hjelpe meg.Ragnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ragnhild øvstegård

ANNA RANDINA DUUS .ETTERNAVNET ER MULIGENS DUUS .HUN SKAL HA GIFTET SEG I BERGEN.HUN ER F 12.AUG.1884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.