Gå til innhold
Arkivverket

[#59752] Borgild Amanda Johansen, Målselv


Gjest Jorunn Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jorunn Johansen

I tema nr 46218 her på Brukarforumet har jeg etterlyst min mors halvsøster, Borghild Amanda Johansen, født 21.04.1907 i Rødøy. For et par uker siden fikk jeg en mail om at ei dame med samme navn og fødselsdato var gravlagt på Øverbygd kirkegård i Målselv. Ved henvendelse til kirkekontoret i Målselv fikk jeg bekreftet at den Borghild Amanda Johansen som døde 07.02.1988 i Øverbygd var født i Rødøy, så jeg går ut fra at jeg har funnet riktig dame. Kirkekontoret hadde imidlertid ingen opplysninger om eventuell familie. Det eneste de visste var at hun var ugift. Som nevnt i mitt tidligere innlegg hadde hun 2 barn med seg da hun flyttet fra Rødøy, Aud født i 1928 og en sønn som var født etter 1932. Ei datter, Ragnhild født 1932, ble igjen i Rødøy. Er det noen som vet noe om Borghild, Aud eller sønnen? Mvh Jorunn Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Lange

Et forsøk på hjelp: Nå som du kjenner dødsdatoen til Borghild, vil det jo normalt sett finnes en dødsannonse i et eller annet arkiv. Den sier jo ofte noe om etterkommere. Har du forsøkt å kontakte avisa 'Nye Troms', Olsborg i Målselv, evtl avisa 'Nordlys' i Tromsø, som begge har Målselv kommune som sitt dekningsområde. Kanskje der kan finnes noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Skogli

'Nye Troms' er sjekket. Jeg fant ikke hennes dødsannonse der, og har sendt temaet videre til kontakter i Mellombygd og Øverbygd-området. Repons ventes !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorunn Johansen

Takk for tipset til Odd. Også takk til Harald, er spent på om du får respons fra dine kontakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Skogli

Borghild fikk en datter til født i Gratangen i 1935. Hun heter Sonja og bor i Øverbygd i Målselv. Hennes tlf.nr. 77838170. Aud bor i Helsingør i Danmark - tlf. 004549216740 Sonja viste ikke noe om nevnte sønn.Hun var veldig intressert i kontakt med slekta på morsida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorunn Johansen

Tusen takk for hjelp! Borghild hadde som nevnt ei datter (død 1989) som voks opp i Rødøy. Denne datteras 6 barn har fått vite at Borghild (mormora) var flyttet til Sverige. Igjen - TAKK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.