Gå til innhold
Arkivverket

[#59755] Omstreifer Ole Johannesen


Gjest Lena Eriksson
 Del

Recommended Posts

Gjest Lena Eriksson

Ole fick med sin hustru Anne Kristine Karlsen en dotter Anne Pauline i Eidsvoll 12 april 1918. Är något mer känt om denna familj? Ole var född 1861 och Anne Kristine 1881 enligt dopattesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Hei Lena!Jeg kjenner Anne Paulines mann og en del av hennes barn. Er du en etterkommer etter Anne Pauline?I så fall er jeg svært interesert i å komme i kontakt med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

I mine notater finner jeg følgende:'Anne Paulines mormor het Stina och ble kalt for Stor-Stina, hun kom i fra Arbrå i Hälsningland og var 'legekone' og 'spåkone'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Kai-Samuel Larsen-Vigardt

Hvordan i alle dager kan Karl Gustav Lindstrøm være sønn av Karen Marie Villumsdatter Alting?Karl 'Trondhjemmer' og Karen Marie Alting får datteren Caroline 25/2-1873. Denne blir døpt 16/3-1873 i Flesberg kirke, og konfirmert 2/10-1887 i Eidanger kirke. Caroline dør i 1891.Karen Marie Alting hadde følgende barn: med Erik Knudsen: 1. Knud Eriksen Bråten Alting, f.24/5-1889 i Froland.med Johan Fredrik Jansson: 1. Anne Helene Johansdatter Skougen, f.19/7-1851 - d.5/12-1918 i Skåtøy. 2. Johan Fredrik Johansen, f.ca.1853. 3. Carl Gustav Johansen, f.9/5-1857 i Bamble. 4. Karen Johansdatter, f.ca.1858. 5. Carl Fredrik Johansen, f.16/3-1860 i Bamble. 6. Karen Marie Johansdatter Alting, f.28/2-1863 i Drangedal - d.10/2-1941 i Drangedal.med Ole Andreas Berntsen Vang: 1. Maren Kristine Olsen Vang, f.26/10-1867 i Åmli.med Karl Gustav/August Torstein(?) Gustavsen Lindstrøm: 1. Caroline Karlsdatter Lindstrøm, f.25/2-1873 i Flesberg(?). Håper dette skulle kaste noen fler lys over saken. Samtidig vil jeg legge til at Johan Fredrik Jansson aldri har benyttet seg av navnet Lindstrøm. Det har nok blitt noen forvekslinger iom at hans kone Karen Marie Alting senere ble i sammen med Karl Gustav Lindstrøm, og dette har nok forvansket saken noe.Mvh Kai-Samuel Larsen-Vigardt (en etterkommer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai-Samuel Larsen-Vigardt

Denne Ole som denne debatten bunner og grunner i skal vel egentlig være Peder Johannesen, av slekten Griffenfelt.Peder giftet seg med Anne Kristine Gustavsen Lindstrøm den 16/6-1912 i Johannes menighet i Oslo. Peder skal være født 1857 eller 1861 i Drangedal (uten at dette er sjekket opp nærmere).Ha en fortsatt fin kveld alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.