Gå til innhold
Arkivverket

[#59778] Hvor ble Elisabeth innlagt i 1870? Bergen/Hamre/Alversund/Meland.


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Elisabeth Olsdatter Gaustad ble viet til Anders Nilsen Aase i 1869 i Hamre kirke [url="http://da2.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=40&filnamn=vi12541816&gardpostnr=1728&personpostnr=6416&merk=6416#ovre>LenkeDa hun fikk sitt første barn i 1870, Lenke er det anmerket at moderen ble 'indl 13.11.70'.Jeg har leitet gjennom diverse protokoller, men kan ikke finne ut hva det kan dreie seg om.Siden fikk hun 6 barn med sin mann Anders Nilsen Aase. Hun døde i 1897

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Det kan være det, Astrid, her er Nils Olais dåp i 1870 Lenke nr 35 iverstreket. Tusen takk.Skal se om jeg kan finne den i Hamre kirke også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Det jeg finner er at kapellanen hadde gudstjeneste i Meland kirke 13.11.1870; høyre side her Lenke så står der noen tall og forkortelser etterpå. Kanskje du Astrid kan tyde dem.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Jeg har nok trolig misforstått her. Grunnen er at hennes førstefødte, Niels Olai f 1870, vokste opp hos tanten og onkelen på landet, sammen med min manns bestemor og søsteren. Niels Olai var som en storebror for dem, - de var født senere på 1870-tallet. Jeg har alltid trodd at Niels Olais mor, Elisabeth, slet med en slags depresjon i tiden etter fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.