Gå til innhold
Arkivverket

[#59779] Skifteopplysninger Bergen 1897; Elisabeth Nilsen født Olsdtr Gaustad, 1843-1897


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Hei,Elisabeth Olsdatter Gaustad døde i 1897 Lenke i Bergen. Hun var gm sjømann Anders Nilsen Aase. Begge var fra Hamre, han fra Alversund og hun fra Meland.Er der noen skifteopplysninger etter Elisabeth?Jeg har ikke maktet å finne mannen, Anders Nilsen Aase, sitt dødsfall, men jeg lurer på om det er han jeg finner i sjømannsprotokollene for 1900. Det får jeg evt komme tilbake til om jeg kan finne noe mer ut om han. Mvh Arnfrid M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Hun etterlot seg enkemannen Anders og 5 barn, men uten at det står noe om navn, alder eller bosted for disse. Enkemannen var matros, og bør derfor kunne finnes igjen i sjømannsrullene, der det også nornalt skal være anmerket om han mønstret av i utlandet, om han forsvant, eller om han var død i utlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Takk,i 1875 står det at han er i England. [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=185&filnamn=f71301&gardpostnr=907&merk=907#ovre>Lenkei 1885 er han hjemme Lenkelikeså i 1891 Lenke 'baadsmand på dampskib'Så lurer jeg altså på om det kan være han jeg finner her; LenkeMen det kan bli vanskelig. De yngste barna bor hos søsteren Helma og hennes mann i 1900. Hun ble gift i 1897.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.