Gå til innhold
Arkivverket

[#59781] Ole Kristoffersen og Anne Torgersdatter på Haug, Ullensaker, skylt i tredie ledd


Gjest Jan Engedahl
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Engedahl

I følge kirkebok for Ullensaker var Ole Kristoffersen og Anne Torgersdatter som giftet seg i hovedkirken i Ullensaker 08.05.1710 skylt i tredie ledd. LenkeEr det noen som kjenner til hvordan dette skylskapet var.I Bygdebok for Ullensaker nevnes det at Ole var fra Rud i Sørum.Anne fra Asak i Skedsmo ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjersti aamodt

Hei JanJeg så i mine notater angående slekta fra Berg i Skedsmo. Fra Romerike historielags årbok XI 1980 side 24-. Romerike historielags årbok X 1978 side 81 Romerike historielags årbok XII 1982 side 281Torger Frogner nevnt 1591Kristoffer Torgersen Søndre Frogner i Sørum ca 1570-1645 g NN Toresdatter LeirudFrogner lå i 1593 som en del av guttøen annes i Ullensaker prestegjeld, men fra 1600 tallet ble det en del av Sørum prestegjeld. De hadde 3 døtre som kom til gårdene Norum, Bjørke og Søndre FrognerBarn 1. NN Kristoffersdatter g.m Anders Halvorsen Østigarn Børke Barn: Torger Andersen Børke 1682 kjøpte han Østre Asak i Skedsmo fra Hans Nilsen2. Gunnhild kristoffersdatter død mars 1685 g.Gunner Olufsen Bjertnes i Nittedal til Frogner i Sørum Han var lensmann i Sørum fra 1640 nevnt 1647 skifte 1683 10 november 1672 Gunner Frogner på egne og medarviners vegne, stevnet Christoffer Bjertnes som kom fra Grøsåker i Nannestad for arvesvik. 5 sølvskjeer som deres mor Guri Bjertnes i Festegave3. Aagot Kristoffersdatter Frogner g.m Oluf Norum i Sørum n.1647 død før 16801647 eide Oluf Norum i gården Leirud hvor Hans påbor skyld 1/2 skpd med dis Bøxel. Gunner Frogner eide 1 Fr med dis Bøxel. Gunnbjørn Mellevol 1 Fr med dis bøxel bor på mellevold hele gården var bondeeie.Var delt mellom arvinene etter Torger Kristoffersen Søndre Frogner1647 eide Oluf Norum 1/2 skpd i gården Berg i Skedsmo Barn 1. Kari Olsdatter g.m Svein Guttormsen Hønsi i Sørum 1630-75. Brn Gudmund til Nitteberg i Blaker, Ener død 1662 og Ola til 1/4 Hønsi2. Torgeir Olufsen Norum 1640-97 g Birthe Sivertsdatter Berg i Skedsmo b.g 1718 75 år.24.01 1682 kjøpte han 3/4 av Berg i Skjedsmo og 1682 konelig skjøte til Torger Berg på 1 skpd og 10 lpd. 1691 kjøpte Nordre Btaanaas i Skjedsmo. Skifte etter ham ble holdt 15.05 1697 Den største kaksen i Skedsmo var Torger Berg.Barn 1. Ola Torgersen Berg 1669-1729 til Løken, var selveier på nabogården g.m enken etter Erik Guldbrandsen Løken.2. Einer Torgersen 1687-1756 til Sø-Holm i Nittedal g 1712 Gudbjørg Sørensdatter Rud i Gjerdrum- g. 1715 Kari Bottelsdatter Skøyen i Nittedal3.Aagot Torgersen Berg g.m Peder Arvesen Berger i Aurskog 1658-1742, Peder Arvesen kjøpte 1675 part i Bollerud i Aurskog og i Skåvold i Skedsmo.4.Berthe Torgersdatter Berg g.m Jacob Haraldsen til på Børke i Sørum5. Mari Torgersdatte Berg til Frøyhov i Nes6. Anne Torgersdatter Berg g.m Ola Haug i Ullensaker arvet Skrøyver og Østre AsakPer Otto Asak har skrevet mye om gamle slekter på Romeriket.Hilsen Kjersti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håkon Havik

Muligens er det noe omstridt hvorvidt Kristoffer Frogner, nevnt øverst av Kjersti, var sønn til Torger Frogner.Per Otto Asak skriver i hvert fall i Sørum-Speilet nr. 2 1997 at Kristoffer hadde en 't' i seglet sitt, noe som kan tyder på Torgersen, men at han i andre kilder er kalt for Olsen. Det skal vissnok stå mer om dette i Skytilen nr. 4/87.Mvh Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Engedahl

(4) Har så vidt begynt og kikke litt på Skytilen. Henvisningen i innlegg 4 til Skytilen nr. 4/87. er nok feil. Det riktige er nok 4-1989 side 21 for de som kunne ha interesse for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håkon Havik

A-ha, det forklarer hvorfor jeg ikke fant artikkelen selv.Fra denne siden kan man i hvert fall laste ned Sørum-speilet nr 2. 1997 (der det står noe om Kristoffer Frogner, men altså med feil i henvisningen): LenkeMvh Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjersti aamodt

Hei HåkonAngående ditt innlegg Nr.4 Per Otto Asak skriver i hvert fall i Sørum-Speilet nr. 2 1997 at Kristoffer hadde en 't' i seglet sitt, noe som kan tyder på Torgersen, men at han i andre kilder er kalt for Olsen. Det skal vissnok stå mer om dette i Skytilen nr. 4/87.En tanke som slo meg uten bevis, var at kanskje Kristoffer Olsen er ikke Christoffer Frogner, men kanskje Christoffer Olsen den eldre fra Grøsåker født ca 1632 til Bjertnes etter 1647 i Nittedal g.m enken Guri Bjertnes. Se s.197 og s 99 fra 1647. Guri bjertnes har sannsynlig vært g.m 2 Oler. Eller det bare var 1. Christoffer Olsen fra Gøsåker?Hilsen Kjersti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjersti aamodt

Hei IgjenJeg så over lenker som jeg har lagt til Favoritter Norske regnskabs og jordebøker fra 1514-21 LenkeFRA Ullensaker sogn, på gården Frogner var Biørn. Segl fra 1591 står Torger Frogner med farsnavn på B. sett i Årbok for Romeriket XI 1980Hilsen Kjersti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håkon Havik

Hei KjerstiInteressant med Bjørn på Frogner og deretter Torger B. i 1591. Det hadde jeg ikke fått med meg.Interessant også det du skriver om at Christoffer Olsen på Grøsåker kan være forvekslet med Christoffer Frogner. Men er det ikke for stor generasjonsforskjell mellom disse to til at de skal kunne forveksles? Vet vi i det hele tatt om Christoffer Frogner levde da Christoffer Grøsåker ble født ca. 1632? Er ikke Christoffer Frogner heller nærmere generasjonen til Christoffer Grøsåkers morfar, Christoffer Foss?Når det er sagt så vet jeg ikke noe mer om hvorvidt det var en eller to Christoffer Olsen på Grøsåker, annet enn at det i Nannestad bygdebok står oppgitt at de var to.Ser forresten at jeg har notert meg at en eller annen skal ha lansert Ole Frogner - som angivelig drev gården før ham (??) - som mulig far til Christoffer Frogner. Men det er mulig dette bare er tullball.Uansett; det hadde vært nyttig å vite hvilke kilder Per Otto Asak sikter til når han skriver at Christoffer Frogner er oppført som Olsen. Hvis kildene stammer fra før alternative Christoffer Olsener ble født, så kan vi vel eliminere dem som mulige forvekslinger.Mvh Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjersti aamodt

Hei HåkonJeg ser i forskjellige årbøker fra Romeriket historielag Fra 2005 s20 En notisFRA NITTEDALEN 11.10 1672 Nedre Romerike tingprotokoll Av Ola TømteGunder Frogner hadde paa egne vegne medarvingers vegne stevnet Christopher Bjertnes for arvesvik. Christopher ble blandt annet spurt hvor de 5 sølvskjeer var blitt av, han deres mor Guri Bjertnes i Fæstningsgave givet. Svarte at laant de 5 sølvskjeer av sin bror Christopher 'Gresaagger' og hannem dem igjen tilstillet. Sølvstøbet hadde han solgt til Peder Knutsen gullsmed efterdi det var i støkker.Blev forlikt med haanderbaand af Christopher skal gi dem 20 rd. Baade efter deres sal. Far og mor og han for deres tiltale fri at være.Av Birger Kirkeby s.177 Nst XXXVI hefte 3 1998 Vitne i grensetvist 21.10 1681 mellom Vørhaug og Nitsund i skjedsmoVitne 1681 Guri Bjertnes, Kristoffer Bjertnes vitnet for kona. Kanskje oppkaldt etter Guri Bjertnes som døde tidligere ,skifte 1672 1681 Guri Bjertnes 'Den tid hennes farbror var på Holum...,Per Gunnersen var på Holum 1658-86, Hun kan ha vært datter til Ole (Gunnersen) Bjertnes? Nå er det tanke som slo meg.Ola Haug i Nittedal vitnet på vegne av værmora. Eli Haug vitnet det samme som KristofferKristoffer Kjeller Skedsmoo på vegne av kona Ragnhild Kristoffersdatter, at Niels Barch (som døde 1630 på Holum) og broren Iver løste inn Holm og Holum, som var pantsatt, og de to dreiv far hennes fra gården straks etter, mem han fikk grøde og ødegården Fløtt.Vitne Gunner på Frogner visste ikke noe.Han var utvilsom Gunner Olsen fra Bjertnes til søndre Frogner (det ble holdt skifte etter ham 1683 og han var sannsynlig over 70 år ved skifte kilde Per Otto Asak 1980) i Sørum g(ca 1640).m Gunnhild død for 14 dager siden, heter det i skiftet 08.04 1685 kilde henvisning SAO Øvre Rmeriket sorenskr. Skp. 1. fol 37 Barn1. Ola Gunnarsson bruker av Yssi i Sørum2. Torger Gunnerssen f.ca br.Frogner ynste sønn3. Anne Gunnersdatter n. 1690 på Arteidg.m Gunner Arteid i Sørum barn a. Kristoffer Gunnerssen br.Skelmsrud i ull.sak b. Malene Gunnerdatter g.m Hans Vestby i Sørum c. Åse Gunnersdatter g.m Hans Brotno i Ull.sak d. Barbara Gunnerdt voksen 1690 e. Margrethe Gunnersdatter voksen 16904.Marthe Gunnerdatter g.m Truls (Torgersen)klokker på (Østre) Brauter Skedsmo5. Marthe Gunnersdatter gx1.m Jens Skøyver i sørum gx2 Kjell Guldbrandesen fra Fossum i Skedsmo Åbok 1978 av Per Otto Asak s. 81 Skriver han der Kristoffer Torgersen Frogner 1570-1640 Han henviser til Olaf Børke: Børkeættens saga 1935Salg av Berg i Skedsmo 1682 på 1 skpd. 10 lpd Kongellig skjøte til Torger Olsen fra Norum i Søum Grøsåker i Holter sogn i Nannestad Ola Grøsåker ca 1598-1668 br.1640-68Barn1. Kristoffer Olsen Den elde? 1629-2. Kristoffer Olen den yngre,nå 1681 i Skedsmo sogn Vitne Kristoffer Olen Grøsåker 1635-1681-94 gx1 m Guri Bjertnes n 1681gx2 Gunnhild Nilddatter-1713 gx2 Tosten Guldbrandsen ingen barn han gx2 fikk flere barn med Kirsten Eriksdatter Nå er det for sent for meg til å tenke. kanskje noen se noe jeg ikke ser Kjersti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjersti aamodt

Hei igjen, håper ikke dette innlegget blir like krøllete som forrige,var egentligfor sent å gjøre det godt nok.I min leiting på sammenheng kom jeg over Romrike historielags nettside. Der har de digitalisert eldre Årbøker fra 1950 tallet til 1990.de har også digitalt lagt ut maskinskrevne sider fra tingbøker på 1600 tallet, teksten er noe lys, men meste kan en lese Lenke19.12 1670 Tingbokreferat Hvor Kristoffer Grøsåker saksøker Værbroderen/svogeren Havor Nillson som bruker 1/2 Grøsåker og Kristoffer den andre 1/2 delen. Kristoffer legger frem skiftebrev 29.03 1669 hvor han som eldst har åstedsrett. Det er nevnt et bygselseddel fra 1648 som ble tinglyst først 1667. Da Kristoffer ikke fikk brukt gården så lenge faren levde, har kun vært bruker av 1/2 gården i 3 år. Havor Nilsson hadde bygselseddel på 1/2 Grøsåker fra 29.09 1663 med sign. av salige Olluf Grøsåker og han mener han bør beholde sin bygselseddel fordi den andre værbroderen Kristoffer Bjernes i Nittedal har bevilget ham å bruke hans arvelodd.Så da er det klart at Olluf Grøsåker hadde 2 sønner med navnet Kristoffer. Hvorfor ville han ikke slippe eldste mann til, men forfordelte datteren og hennes mann?Var det noe feil med eldste? Var det derfor det ble to brødre med samme navn? For også Havors værmor mødte med svigersønnen og ga utrykk for at hun på grunn av egen odel i gården, ønsket å bo hos datteren.Hvor var kristoffer Grøsåker før 1667, var han i Nannestad eller et annet sted? Jeg har ikke tilgang på 1666 tellingen, men den kan kanskje si noe.hilsen Kjersti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håkon Havik

Hei igjen KjerstiFor oppklare hjerne min litt, er det da snakk om to stk Guri Bjertnes (mor og datter) og 4 stk. Kristoffere, nemlig: Kristoffer Holum, Kristoffer Olsen Bjertnes fra Grøsåker, Kristoffer med ukjent farsnavn (?) som var gift med Guri Bjertnes den yngre, samt den andre broren Kristoffer Olsen fra Grøsåker? Har jeg forstått det riktig? I tillegg så har jo også ytterligere to andre Kristoffere vært nevt, nemlig Kristoffer Foss og Kristoffer Torgersen Frogner.Angående Kristoffer Torgersen Frogner så er jeg fortsatt litt usikker på hvorfor han skulle forveksles med Kristoffer Olsen Bjertnes Grøsåker. Kan du si litt mer om hvorfor du mener dette?En annen sak: Etter å ha lest litt rundt blir jeg forholdsvis forvirret når jeg i Nittedal bygdebok leser at Ola og Guri Bjertnes sin datter Marit (?) ble gift med Hovol Nilsen på Grøsåker.I bygdebok for Nannestad står det jo eksplisitt at Hovol Nilsen ble gift med en Olsdatter som var datter av Ola Grøsåker.Det er kanskje usannsynlig, men jeg kunne være fristet til å foreslå følgende ville forslag:- Ola Grøsåker og Ola Bjertnes er samme person - Guri Kristoffersdatter Bjertnes og Kristoffersdatter Foss som var gift med Ola Grøsåker er samme person - Kristoffer Foss og Kristoffer Holum er samme personHvis denne kabalen skal gå opp så kan ikke Kristoffer Olsen Grøsåker Bjertnes ha giftet seg med Guri Kristoffersdatter d.e. Bjertnes (for hun var jo i så fall hans mor) - i stedet overtok han gården etter mora.Hvorfor den ene av de to Kristoffer grøsåker kom dårligere ut enn den andre, vet jeg ikke. Men hva med at Hovol Nilsen kan ha vært bror til Gunhild Nilsdatter som var gift med Kristoffer Olsen?Beste hilsninger fra Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håkon Havik

Det ble nok litt seint i går, gitt, så jeg tror jeg trekker tilbake store deler av forrige innlegg.Uansett så forstår jeg ikke helt misforholdet mellom Nannestad og Nittedals bygdebøker mtp hvorvidt Hovol Nilsen ble gift med Olsdatter Grøsåker eller Olsdatter Bjertnes.Og: er det noen forbindelse mellom de ulike Nilsen/Nilsdøtrene? Gunhild Nilsdatter, Daniel Nilsen Strøm og Hovol Nilsen? Samt Nils Barch på Holum. Det er for øvrig en Kari Nilsdatter fra Nes sogn som i følge skattematrikkelen fra 1647 er oppført som medeier i Grøsåker. I følge Nannestad bygdebok var hun trolig i inngiftet slekt med Kristoffer Foss.Jan: Håper du klarer å finne ut mer om Ole Kristoffersens slekt. Kanskje det kan klare opp noe av dette puslespillet?Mvh Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håkon Havik

For å oppsummere noen av problemstillingene, Kjersti:I innlegg # 9 skriver du at Kristoffer Olsen fra Grøsåker ble gift med Guri Bjertnes, som var enke etter (én eller to stk) Ola Bjertnes. Nittedal bygdebok antyder det samme som en mulighet.På den annen side: I innlegg # 12 skriver du i partiet om Vitne i grensetvist 21.10 1681 mellom Vørhaug og Nitsund i Skedsmo at:'Vitne 1681 Guri Bjertnes, Kristoffer Bjertnes vitnet for kona. Kanskje oppkaldt etter Guri Bjertnes som døde tidligere ,skifte 1672 1681 Guri Bjertnes 'Den tid hennes farbror var på Holum...'Mener du med dette at Kristoffer Bjertnes vitnet i 1681 på vegne av sin kone Guri Bjertnes?Hvis dette skal henge sammen må i så fall Kristoffer ha vært gift med to Guri-er på Bjertnes, siden den eldste døde i 1672. Den yngste Guri het i følge Nittedal bygdebok Kristoffersdatter. I tillegg var han gift med Gunhild Nilsdatter.På den annen side hevdes det altså i Nittedal bygdebok at en datter (Marit?) av Ola Bjertnes og Guri Bjertnes ble gift med Hovol Nilsen på Grøsåker. Denne datteren Marit må ha vært søster til Kristoffer Olsen (for arv fra ham gikk til hans søsterdatter Anne Hovolsdatter). Og i så fall må Kristoffer Olsen ha vært sønn av - og ikke gift med - Guri og Ola Bjertnes.Imidlertid: I Nannestad bygdebok hevdes det som nevnt at 2 stk. Kristoffer Olsen + en Olsdatter var barn av Ola Grøsåker og en Kristoffersdatter som hadde odel til Foss (sannsynligvis datter av Kristoffer Foss).Det er av den grunn man kan tenkte seg muligheten for at Ola Bjertnes og Ola Grøsåker var samme person. I så fall kunne man videre tenke seg at Guri Bjertnes er identisk med Kristoffersdatter Grøsåker.Det kan imidlertid ikke være tilfelle, siden Guri Bjertnes døde ca. 1672, mens Kristoffersdatter Grøsåker døde i 1680.Midt oppi det hele skriver Nittedal bygdebok om nevnte Guri Kristoffersdatter Bjertnes som skal ha vært gift med Kristoffer Olsen Grøsåker Bjertnes. Hun kan verken ha vært identisk med Guri Bjertnes (død 1672) eller Kristoffersdatter Grøsåker (død 1680), siden hun vitnet i år 1681. (og skulle hun ha vært identisk med noen av dem måtte jo Kristoffer ha vært gift med sin mor, hvis man skal ta hittil nevnte opplysninger på alvor).Dette ble mer og mer innviklet, synes jeg. Og det er nesten nødt til å være én eller flere feil i bygdebøkene, eller skrivefeil i primærkildene hvis dette skal henge sammen.Kan du løse noen floker, Kjersti?Mvh Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Jan Engedahl

Et skritt videre, men ikke i mål.Ut i fra opplysninger skifteprotokoll for Nedre Romerike i 1685 og pantebok for samme sted 1726: Ole Kristoffersen sønn av Kristoffer Andersen og Eli Olsdatter på Børke i Skedsmo. Andre slektninger var Kristoffers brødre Torgier Asach i Skedsmo. Halfuor Biørche og Svend Lerud i Sørum. Elis brødre var Niels og Tarald Olssønner, hennes far Ole Rud. Etter Kristoffers død giftet Eli seg med Jakob Haraldsen, som etter hennes død giftet seg med Berte Torgersdatter. Denne Berte var nok søster av Ole Kristoffersens kone Anne Torgersdatter (se innlegg 2).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjersti aamodt

Hei janJeg ser at du har tilført meg ny kunnskapJeg tror at det er skrevet feil, da Bjørke nevnes som en gård i Skedsmo, mens det er Østigarn Bjørke i Sørum sogn.Jacob Haraldssøn har jeg notert 1664-1741 fra Vestre Asak i Skedsmo Anne Torgeirsdtatter far Torger Olufsen kjøpte 24.01 1682 3/4 av gården Berg i Skedsmo, resten bygslet han. han var en av de rikeste i bygda. Torger Olufsen Berg var søskenbarn med Torger Andersen som på samme tid kjøpte Østre Asak i Skjedsmo 4.02 1682 De hadde felles morfar Christopher Frogner i Sørum Kilde Romeriket historelags årbok X 1978 s.81Skifte på Tomt i Skedsmo s.365b 13.08 1736 Etter Korporaln Christopher Jensen Tomt g Karen Christophersdt. Senere gx2 Pouel Jacobsen på Tomt 1752 de hadde to små barn Jens 3 år og Anne 1/2 år.(barna nevnt 1752)Avdødes mor Lene Jensdt Tomt. Avdøde hadde bygslet etter avtale med sin bror Jens Jensen (1752, 64 år), da de begge var gift med Christopher Rassmussens døtre og Jen overtok Hauger i Ullensaker.(1.sølvskje Christopher Rassmussens 1688) Formyndere for barna Jens 3 år fikk farbroren Nils(Jensen) Brøter(1752, 59 år) Anne 1/2 år fikk Christopher Løken i ullensaker som var gift med barnas farsøster (Barbara Jensdt n 1752 på 'Røterud' i Skjedsmo).det er også referert til skifte 19.10 1733 , Søster fra Tomt i Skedsmo Anne Jensdt ble det holdt skifte etter i Aker sogn på gården Østre Grefsen, hun døde barnløs og søsknene med alderog bosted er ramset opp i dette skiftet. 18.03 1752 s.641 a.Desverre ligger alle opplysningene på en annen datamaskin uten internetoppkobling. Slik at dette er kortversjonen.hilsen Kjersti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjersti aamodt

Hei Igjen fra atrikkelen på nett 'hvem var Nils jensen Vestbytangen ved Strømmen 1668?Barn Jens Nilsen 1638-1714 g ca 1670/73 g Lene Jensdt Gjedde på Tomt i Skedsmo Far Jens Hansen Gjedde 1620-69, sorenskriver 1662-69 på nedre Romeriket. Jens og Lene fikk 10 barn1. Jens Jensen 1677-1754- g Dorthe Christophersdt hauger Ullensaker g x2 Gjertrud Tommesdt (bror Halvor tommesen Onsrud ullensaker) I sitt annet ekeskap var Jens bosatt på Isingrud Ullens.dette navnet finns ikke,kanskje Støvre/støfru?2. Christopher Jensen Tomt g Karen christophersdt Hauger ullensaker.Søster Maren Christophersdt Hauger g Matthias Nilsen på Hønsen i Sørum sogn,1720 lensmann.Søstrenes far var Christopher Rasmussen ble gift til Hauger med Anne Michelsdt. Hennes søster Maren Michelsdt g Anders Rasmussen Dal i Nittedal. Gården Dal var brødrenes arv etter foreldrene. Jens Nilsens Vestbytangen søsterChristense Nilsdt g 1660 årene Oluf Tostenssøn d.y i christiania fra Arneberg i Hoff sogn i Grue hedmarken.gift først med en Bertel.Karen Nilsdt 1680 på Nedre Garder i Fet enke etter Løitnant Trond Christophersen Schiøt som døde i halden 1677Anne Nilsdt 1632-1710 g x 1 Nils Hansen Stalsberg-1662 gx2 svogeren Bastian hansen StalsbergHilsen Kjersti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjersti aamodt

Hei IgjenDal Østre Nittedal fra bygdebokaRassmuss Arnesen 1629-91 g Kari/mari Christophersdt Sø-Holm Barn Andreas Rassmussen 1657- g 1694 i Gjerdrum Marit Michelsdt Fielstad (kirkrbok for Gjerdrum) 1701 var Andreas Rasmussen 46 årMichel Hansen (1647-90-)på Fjelstad i Gjerdrum fra Nordre Heni Gjerdrum g enken Anne Hansdt -1668 gx1 Hans søgarn Fjelstad.Til Forrige innlegg Anna Jensdt Tomt død 1752 på Østre Grefsen var gift med Tosten Andersen på Ø.G gift først Marthe Evensdt Kjerst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Engedahl

(18) Helt riktig Kjersti, det er en skrivefeil av meg faktisk :-) Skjønner ikke hvor jeg har tatt det i fra. Det står faktisk 'Biörche vdj Sörumbs Præstegield'Jeg var opptimistisk når jeg så at noen av historielagets årbøker var digitalisert, men dengang ei bare delvis. Må nok en langtur for å se på dem.Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjersti aamodt

Hei Jan Takk for tilbakemeldingen.Jeg fant artikkelen'Hvem var Nils Jensen på Vestbytangen i Skedsmo Lenke arkivalia pdf/Romerike aarboker/Romerike aettehistorielags aarbok Bind I/Hefte 1.pdfHilsen kjersti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.