Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Torill Solvang

[#59786] Lindhol, Eidsberg 17-1800 tallet

Recommended Posts

Gjest Torill Solvang

Ole Hansen Lindhol og Johanne Olsdatter Lindhol giftet seg 23 jan 1806 i Eidsberg. Jeg tror Johanne står oppført som tjenestepike på Lindhol i 1801 tellingen, men jeg klarer ikke å finne hennes foreldre. Er det noen som kjenner til disse? Hilsen Torill

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Vigdis Skaar Nygaard

ft-1801 Lindhoel Lenke Ole er i ft-1801 på Lindhoel, da?Har du sett etter hennes foreldre i Skiptvet? Det var mye trafikk over Glomma.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legger inn vielsen, øverst høyre:Permanent sidelenke: Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Iver Mosvold

Barnet (Karen) de bar til dåpen 3.apr.1806 ( Nederst på venstre side Lenke ), . har 3 faddere fra Lindhoel (neppe i nær familie), men Anne Olsdatter og Jens Olsen kan vel muligens være søsken av Johanne.Men vet du ikke noe om andre etterkommere heller. Faddersjekk kan ofte føre oss videre.(PS:En FS-kilde forteller at Karen er begravet på Sørø i Danmark, og det vil vel være naturlig at det er en omtale av dette i bygdeboka, som eventuelt kan si oss noe mer) IM

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg finner en Johanne Olsdtr, Søndre Berg, Skiptvet, konf. 1804, i min database fra Skiptvet. Men dette blir svært usikkert, selvfølgelig.Dåp må i så fall sjekkes i skanna kb.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Torill Solvang

Tusen takk, da får jeg prøve å nøste litt. Hilsen Torill

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.