Gå til innhold
Arkivverket

[#59805] Retting til skoskatten 1711 for Høland


Gjest Frode Myrheim
 Del

Recommended Posts

Gjest Frode Myrheim

Eg har nå sendt retting på skoskatten for Høland 1711 to gongar, men eg kan ikkje sjå at det har blitt endra.Kva skjer?Mvh. Frode Myrheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Dersom du har brukt 'korrekturblyanten' er ditt forslag til retting registrert og synlig for andre brukere.For at vi skal foreta en oppdatering av databasen, med rettingene på plass, fordres det at vi setter oss ned med originalen og kontrollerer forslagene om retting mot originalen. Det er en tidkrevende operasjon, og vi vil samle opp en god del tilbakemeldinger før vi kan gjøre dette.Det vil derfor gå atskillig tid fra en korrigering legges inn og til den eventuelt erstatter den opprinnelige teksten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Jeg kunne ikke dy meg: Her må du nok smøre deg med en STOR porsjon tålmodighet, Frode! Selv har jeg to ganger sendt korrektur til folketellingen 1801 - første gang for sju år siden - og det er fremdeles ikke skjedd noe!Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Hvorfor skal noen kontrollere Frode Myrheims innsendte korrekturforslag ? Eller Else Rustads, for den saks skyld. De er begge to svært mye mere kompetent til å lese denne typen håndskrifter enn samtlige personer som deltok i inntastingen av folketellingen fra 1801.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.