Gå til innhold
Arkivverket

[#59835] Begravelsene til Anders Ellefsen og Helvig Mortensdatter fra Aremark/Øymark


Gjest Jan Braathen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Braathen

Jeg har problem med å finne begravelsene til Anders Ellefsen (Ellevsen) og Helvig Mortensdatter fra Aremark/Øymark. Jeg har ikke funnet dem i FT1865. De har nok falt bort før det da de var nesten 100 år. Jeg har søkt i Aremark kirkebok (felles for Øymark og Aremark) i perioden 1815-1865 og har ikke klart å finne dem.Anders Ellefsen (Ellevsen) ble født på Ytterbøl gård (døpt i Øymark kirke 2. november 1767). Helvig Mortensdatter ble født på Vestgård i Øymark (døpt i Øymark kirke 22. mars 1773). De giftet seg i Øymark kirke 15. juli 1792. Se venstre side, nest øverst [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=6&filnamn=f10118&gardpostnr=112&personpostnr=2332&merk=2332#ovre>LenkeDe bodde på Ytterbøl gård i 1801. Se LenkeDet siste sporet jeg har er deres sønn Elias Anderesen som ble født 2. mai 1816 på Ytterbøl gård. Se venstre side #30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Kan det være sønnen Elias som gifter seg her i Tune den 27.11.1840? se #42: LenkeLitt på siden av tema, men far til brudgommen heter Anders Ellefsen og Elias er født i Ødemark.Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Braathen

Hei Grethe.Det er nok den rette Elias. Hvor ser du Ødemark? Jeg tror det står 'Fød i Aremark Værende i Gamlebyen'. Gamlebyen, er det 'Halden'?Når far er oppført ved ekteskap til sønnen, betyr det at far levde på det tidspunktet eller førte man in fars navn uansett om han levde eller hadde falt bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.