Gå til innhold
Arkivverket

[#59836] Tydehjelp : Døde i Christiania 1748 Hans Gines sin sønn Levin


Gjest Rita Hole
 Del

Recommended Posts

Gjest Rita Hole

Sadelmager Hans Svendsen Gines ( Gienis ) gravla sin 2. kone Zille / Sille Olsdatter, sin sønn Levin og en datter i febr. 1748. Døde på samme dag ? Hva står det ved sønnen Levins begravelse ?Byens kirke februar de 3 nederste : LenkeRita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Remi Pedersen

Et forsøk:14. Hans Gienis Sadelmagers afdøde Søns Levin liig, gl. 30 Aar er forden betalt, men efter de høye herrer Ober Direct. ..foladten?? [kanskje et navn] er bem. liig bleven tillatt at jordfestes under een og den samme Ceremonie af Klokk. Ringning som hans Moders liig, for hvilken Ringning Kirken for hendes liig, har faaet sin betahling.Hilsen Remi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Din interesse for sadelmakeren pirrer min nysgjerrighet. Kan du eventuelt kontakte meg direkte på gkb og c2i.net med @ imellom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita Hole

Mange takk for tydehjelpen !Geir, min interesse for sadelmakeren er denne : Sønnen Brandmester i Christiania Lars Hansen Gines gift i Ås 1743 med Anne Simonsdatter Dahl ( hun gift 2 gang 1753 med Johan Fahne )I følge Lassen ble Lars døpt 10.09 1714 og begr. 14.03 ( ? ) 1748 og begravet sammen med stemoren. Dette er feil. det er broren Levin som dere nå har hjulpet meg med tyding av. Lars har jeg til nå ikke funnet født eller død. Hans mor Mette Larsdatter Fersnes / Fossnes ? ble begravet 12.05 1726. Henne vet jeg ingenting om.Lars Hansen Gines og Anne Simonsdatter Dahl fikk datteren Mette døpt i Christiania 29.04 1744 ( Vår frelsers kirke ) død i Tune Østfold 1791, hun ble gift i ? med Holstförster Henrich Rudolph Ruhe.Jeg prøver og finne ut mest mulig om Sadelmaker Hans Svendsen Gines ( som jeg ikke vet hvor kommer i fra ) og hans 2 koner og barn. Han skulle også ha ( i følge Lassen ) en datter Barbara Marie g.m. politifullmektig Christopher Evensen Løvenberg, Johanne Margrethe f. 1720, Mette f. 1728, Hans f. 1730, Ole f. 1734 , Barbro Lorentze f. 1735, Ingeborg Marie f. 1737 og Albert f. 1740. Om dette er riktig vet jeg ikke.Det er ikke så mye jeg har funnet ut. Jeg kontakter deg gjerne Geir på e-mail.Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Gjør gjerne det, Lars ble forresten født allerede i 1705, døpt 12.09 og døde 1747, begravet 05.05. Vielsen i Aas kjente du jo. Jeg har mer om familien(e).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.