Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Heljar Westlie

[#59838] Yrkestitell i Kr.sand

Recommended Posts

Gjest Heljar Westlie

Kan noen hjelpe meg med tittel på lnr. 298 side 110 Kristiansand MINI 1874, Jacob Jacobsen Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Heljar Westlie

Ja, jeg har problemer med yrket. Navnet på barnet er Martin Andreas, dato og videre i hans liv har jeg og det stemmer i flere andre kilder..Har forstått at hustruens navn er Kirstine Simonsdatter og at farens navn er Jacob Jacobsen, men så er det slutt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Kan tittelen være Tobaksspinder?(innlegg 4) Ann-Mary

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid Ryen

Kunne det være Tobakspd.?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Heljar Westlie

Ann Mary:Står det tobaksspender?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Heljar! Se i klokkerboken i innlegg 4!Ann-Mary

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Steinar Nyløkken

Jeg stemmer på tobaksspinder! Se FT 1865: Lenke/S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Heljar Westlie

Ja, Ann-Mary. Du har rett. Støtter din tolkning. Han var tobakksspinder.Innleggene har kommet så fort at jeg ikke har 'hengt med i svingene'Problemet løst. HJERTELEIG TAKK FOR HJELPEN!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Lykke til videre,Heljar! Ann-Mary

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Heljar Westlie

Enda en gang takk for hjelpen. Jeg er imponert over hvor gode hjelpere dere på forumet er. Prøver selvfølgelig selv også å hjelpe til så godt som mulig.Kan legge til at Martin Andreas ble gift i Oslo 1899 med Eli Iversen, f. 29.04.1875 i Kristiansand, vel Kristiania, var fyrbøter, fikk ei datter og flyttet til Raufoss før 1903. Fikk ytterligere 3 barn. Ble fabrikkarbeider og senere kontorist på Raufoss Ammunisjonsfabrikk. Død 27.12.1960.Brikkene falt på plass takket være dere på forumet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.