Gå til innhold
Arkivverket

[#59838] Yrkestitell i Kr.sand


Gjest Heljar Westlie
 Del

Recommended Posts

Gjest Heljar Westlie

Ja, jeg har problemer med yrket. Navnet på barnet er Martin Andreas, dato og videre i hans liv har jeg og det stemmer i flere andre kilder..Har forstått at hustruens navn er Kirstine Simonsdatter og at farens navn er Jacob Jacobsen, men så er det slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heljar Westlie

Ja, Ann-Mary. Du har rett. Støtter din tolkning. Han var tobakksspinder.Innleggene har kommet så fort at jeg ikke har 'hengt med i svingene'Problemet løst. HJERTELEIG TAKK FOR HJELPEN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heljar Westlie

Enda en gang takk for hjelpen. Jeg er imponert over hvor gode hjelpere dere på forumet er. Prøver selvfølgelig selv også å hjelpe til så godt som mulig.Kan legge til at Martin Andreas ble gift i Oslo 1899 med Eli Iversen, f. 29.04.1875 i Kristiansand, vel Kristiania, var fyrbøter, fikk ei datter og flyttet til Raufoss før 1903. Fikk ytterligere 3 barn. Ble fabrikkarbeider og senere kontorist på Raufoss Ammunisjonsfabrikk. Død 27.12.1960.Brikkene falt på plass takket være dere på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.