Gå til innhold
Arkivverket

[#59840] Hvem var Fredrik Vilhelm Bubandt, f ca 1832, d 1902 i Kbh


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Jeg har motatt en diskre henvendelse fra en pålitelig kilde som hevder at han er etterkommer etter Fredrik August Bubandt , Tysk Marineofficer ,arbeidet som trykker (Lithograf ?)i Købehavn . Han var gigt med Augusta Heide og det er grunn til å tro at Bubandt ikke var hans virkelige navn.Jeg mottar nå bilde og opplysninger der arvinger ønsker å ta DNA. Fredrik August Bubandt og Agusta Heide fikk en sønn i København den 4/11-1894 ved navn Fredrik Bubandt.Jeg legger til grunn at jeg ikke har kjennskap til denne saken før jeg mottar den rekommanderte sendingen fra familien med bilde av Fredrik August Bubandt.Familien mener at han har stått i kontakt med Hugo Køhler.Ved en tilfeldighet fikk de rede på dette med Orth gjennom Køhlerdebatten. mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Jeg legger her ut kun faktaopplysninger som enhver slektsforsker står fritt til å legge ut.Vi nevner her overhode ikke navn på nålevende personer.Hvorfor spør du forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Jeg har da lagt ut fra Sveriges dødsbok, da har ingen reagert. Dette er jo tåelig. Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Hei Jan Frode :o)Hvis denne Fredrik August Bubandt ble født i Tyskland, så var han ihvertfall ikke Johann Orth.Jeg synes det er litt underlig Jan Frode at du starter enda en tråd, hvor Køhler bringes inn i bildet.Ifølge deg selv så trakk du deg av personlige grunner fra debatten om Køhler rett før Genealogen og min kronologi ble lagt ut.Ved å trekke deg fra debatten, så ble du ihvertfall herlig fri for å svare på ting som har kommet fram der. (Din hjemmeside la du også ned omtrent samtidig.)Du har fortalt at det i april/mai i år var ventet besøk fra Markus von Habsburg til Norge. Du har fortalt at det skulle bli en DNA prøve og gravåpninger, samt at du har lovet sensasjonelle opplysninger i diverse media som dreier seg om Køhler. Når skjer noe av dette?Om en tysk litograf Bubandt hadde kontakt med en tysk litograf Køhler i København i 1896/1897 er vel ikke så underlig?For din egen del så håper jeg ikke du påtar deg enda flere håpløse saker å løse. Når det gjelder Køhler så er den historien plukket fra hverandre bit for bit mener nå jeg.Mvh og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Hanne (5), det er ikke lenken i (2) jeg hadde i tankene med mitt spørsmål. Beklager at det kunne misforstås.Jan Frode, headingen: 'Nye arvinger hevder at Fredrik August Bubandt f. i Tyskland var JOHAN ORTH'Videre skriver du at du har 'motatt en diskre henvendelse fra en pålitelig kilde' og at du venter på en rekomanert sending.Dette tyder på at saken ikke er tenkt for offentligheten, slik jeg ser det.Fredrik og Minda Bubandt døde i Bergen for relativt kort tid siden. De har høyst levende barn og barnebarn i Bergen. Derfor er det rimelig å spørre om dette er noe familien ønsker skal offentliggjøres.Opp gjennom årene er det mange som av en eller annen grunn har ment de var en annen enn den de ga seg ut for å være, inkl mange som hevder å være Johann Orth.Forøvrig kjenner ikke jeg herkomsten til Fredrik Bubandt, men det skulle vel være mulig å finne ut av. Jeg rener ellers med at du har gjort research i saken før du legger den frem her på BF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

På samme måte som slektsforskere i Norge har lagt ut sensitive opplysninger om Køhler legger jeg her ut ikke-sensitive opplysninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Jeg synes det er ganske underlig, Jan Frode, at du nå tilsynelatende lanserer en ny Orth-kandidat - ikke minst fordi du unnlater å kommentere de seneste opplysningene i Køhler-saken (jf. Rigmors innlegg 7).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Jan Frode;diskre - diskresjonjeg vil tro at når du får en diskre henvendelse så forventes det diskresjon.Hav er forresten hensikten din med denne tråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Diskresjon vedr. navn og personer er en selvfølgelighet. Men enkle opplysninger som gravsted ligger åpent på internett via DIS-Norge.Når det gjelder hensikten ved tråden er den selvsagt om en kan finne ut mer om denne mannen Fredrik August Bubandt.Det kan jo være at noen leser dette og har opplysninger å komme med.Er de sensitive bør de ikke legges ut her men sendes til min e-mail jafjohan@start.no eller Mobil 920 78 113

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

For å si det enkelt så var ikke Alexander Hugo Køhler Johann Orth, for det var Fredrik August Bubandt?Hva sier Køhlers arvinger om dette da?'Nei, Kjøss meg der hvor jeg er høyest når jeg står og peller blåbær' , brukte min mor å si.Jeg synes dette bare er et nytt slag i lufta. Det har vært sånn gjennom alle tider at folk hevder å være etterkommere etter kjente personer. Så også etter Napoleons sønn.Hvilken part skal du nå representere? Køhler - Bubandt?Denne Bubandt må nok desverre føres inn på lista over de som hevdet å være den omkomne Johann Orth.Mine andre spørsmål overser du som normalt, så jeg er ikke overrasket.Mvh og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Du bruker sterke ord Rigmor.Jeg representerer fam Køhler , men har fått en henvendelse som jeg respekterer og som tydeligvis du latterliggjør.Lite respekt for folk når du skriver: ' Det har vært sånn gjennom alle tider at folk hevder å være etterkommere etter kjente personer. Så også etter Napoleons sønn.'Jeg tror du har flere overraskelser i vente Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Siden Johan Orth ikke kan ha gjenoppstått både som Køhler og Bubandt, så går jeg ut fra at vi må tolke denne tråden som en indirekte innrømmelse av at Køhler ikke var Orth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Når det gjelder Køhler-saken har jeg avsluttet det tema fra min side , og som sagt av personlige grunner.Denne saken er en annen. Jeg kommenterer ikke opplysninger vedr. Køhler her på forumet lengre- men kan evt. svare privat på e-mail , men jeg gir ikke ut opplysninger uten Køhler-familiens tillatelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Jan Frode :o)Først og fremst syns jeg at du burde avslutte Køhler debatten og innrømme at Køhler aldri var Johann Orth.Dernest står jeg fast på at Fredrik August Bubandt heller ikke var Johann Orth, og er blandt de som kan føres opp på lista over å hevde at han var det.Jeg mener også det jeg skriver at sånn har det vært gjennom alle tider at folk hevder å være etterkommere etter kjente personer.Blir ditt neste besøk til Gmunden med etterkommere etter Fredrik August Bubandt, for å gjøre krav på slott?Alle overraskelsene du lover venter jeg med spenning på:-))Mvh og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Du finner dåpen til uegte fødte August Frederik Bubant under Den Kgl. Fødselsstiftelse, 20.11.94. Der er det en god del opplysninger. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Frank Pagh

Køhler-familien har givet dig mundkurv på og du har derfor behov for at starte en ny Orth-sag, kan jeg forstå.Siden du ikke mener, at Bubandt-efterkommernes ønske om diskretion gælder dette forum, og du - igen - starter et tema uden at have undersøgt nogensomhelst fakta i sagen, bør du denne gang sørge for, at familien er helt klar over, hvad 'offentlig' slægtsforskning kan indebære.VH, Berit Pagh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Når det gjelder Køhler er den saken såvisst ikke avsluttet!Det er nå vi gjør progress.Nei jeg har ikke fått noen henvendelse om en ny tokt til Gmunden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Berit Pag, du tar feil.Jeg har ikke fått munnkurv , du kjører for fort i svingene :) jeg har valgt selv å tone ned mitt offentlige engasjement i saken og knsentrerer meg nå sammen med de involverte om progress

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Når personer kontakter meg istedet for andre her på forumet etter å ha lest debattene , så tolker jeg det dit hen at de finner det best og mest hensiktsmesssig å kontakte meg.Jeg er en vanlig slektsforsker,flere er bedre enn meg , men jeg har tro på ting jeg gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Når personer kontakter meg istedet for andre her på forumet etter å ha lest debattene , så tolker jeg det dit hen at de finner det best og mest hensiktsmesssig å kontakte meg.Jeg er en vanlig slektsforsker,flere er bedre enn meg , men jeg har tro på ting jeg gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.