Gå til innhold
Arkivverket

[#59840] Hvem var Fredrik Vilhelm Bubandt, f ca 1832, d 1902 i Kbh


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Ove Wangensteen

Og når man snakker om arvinger. Litt usikker på om hvem dette kan være. K eller O?

bilete4913.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

JFJ, du responerer ikke på opplysningen min i (20), men jeg kan tilføye at faren ikke het Fredrik August Bubandt og han var verken offiser eller litograf. Men du har vel lest den kilden......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Jeg er allerede informert om dette du nevner i nr. 20 Arnfrid,men v snakker antagelig her om en som opererer under falsk identitet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Har du fødselsdata på faren, som altså skal ha kalt seg Fredrik August Bubandt? Har du vielsen med Augusta Heide, tid og sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

(28) Siden du er kjent med opplysningene i fødsels-/dåpsprotokollen, - hvordan tolket du anmerkningene der, JFJ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Her er dåpen til August Fredrik Bubandt 20/11-1894 ved den Kongelige Fødselsstiftelse i København, nr. 857,jeg trenger deres hjelp til å tyde det som står der,jeg kan tyde foreldrenes navn , men ellers er jeg usikker på endel her

bilete4914.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Venter på tydehjelp... imens fant jeg dette som antagelig er faren Fredrik Vilhelm Bubandt på Dansk Demografisk DatabaseKøbenhavn, København (Staden), Olufsvej (Ulige numre), Kjøbenhavn Udenbys Klædebo Kvarter, Olufsvei 9-51,matr.911 No.9 Stuen, 1, FT-1885, C9355:Frederik Vilhelm Bubandt 52 Gift Husfader Arbeider f. i KjøbenhavnAne Marie født Jacobsen 50 Gift Husmoder f. i KjøbenhavnPeter Green 54 Enkemand logerende Bud f. i Kjøbenhavn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Jeg forstår meg ikke helt på denne debatten, må innrømme det. Men slik jeg tolket opplysningene ved denne fødselsinnførelsen ledet det meg til dette ekteskapet i St. Jacobs i København, 22.02.1895. Her står det også når barnets foreldre skal være fornøyd. Håper jeg får til å legge ved bilde/ lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

når barnas foreldre skal være født... Det gikk altså ikke, men faren er enkemand Fredrik Vilhelm Butant 62 år, København, f. 27.08.1832 i København og jomfru Augusta Katharina Heide, Olufsvej, 29 år, f. 01.12.1865 i København, viet 22.02.1895 i Rådstuen i København. Brudgommens tidligere og nuværende trosbekj. er Folkekirkens. Moderens tidligere og nuv. er katolsk. Børnene skulle oppdrages i Folkekirkens Tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag Søpler

Enda en desperat jakt etter Johan Orth? Det var ikke akkurat noen bombe.Du får holde på,JFJ, men frykter at vi kan få en ny 'Køhler-maraton'.Akk,akk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Neida ikke noen desperat jakt, nei, syns faktisk dette er en rar og uforståelig debatt. Men fikk likevel lyst til å finne dette ekteskapet.

bilete4921.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Jeg fatter og begriper ikke hvorfor Jan Frode ikke gjør research før han går ut offentlig med slikt som dette. Nå har vi altså en person f i Kbh i 1832 som hevder han er Johann Orth. Dette henger ikke på greip, og jeg synes familien til Fredrik Vilhelm Bubant, og for den saks skyld familien til AHK, burde vært spart for dette tullet. Greit at vi har underholdning og at vi faktisk lærer litt om hvordan vi kan søke i kilder, men det får da være grenser.Dette er ene og alene useriøs graving i folks aner: 'Nye arvinger hevder at Fredrik August Bubandt f. i Tyskland var Johann Orth.' Ærlig talt nå må du slutte, Jan Frode. Hvordan kan du tro at vi skal ta deg seriøst når du holder på slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Forøvrig bor han i Kbh i 840 sammen med sine foreldre og søsken. Han er ikke tysk!København, København (Staden), Christianshavn Kvarter, Dronningensgade, et Huus No 225, 1. bagsal, 4, FT-1840, C9569 Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested: Hans Peter Bubandt 34 Gift Arbeidsmand Kristine Nielsen 30 Gift hans Kone Fredeich Wilhelm Bubandt 8 Ugift deres Søn Hans Peter Bubandt 6 Ugift deres Søn Andres Christian Bubandt 2 Ugift deres Søn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

København, København (Staden), Østersøgade, Østervold Kvarter, Østersøgade, 96, 1, FT-1880, D3022....Carl Johan August Heide 51 Gift Husfader Murersvend Preussen Sara Nicoline Georgine Heide 56 Gift Hustru København Elisabeth Anna Heide 22 Ugift Datter København Louis Nicolai Heide 17 Ugift Søn København Augusta Katrine Heide 14 Ugift Datter København

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Arnfrid (innlegg 39)For det første så er det ikke jeg som påstår at han var Johann Orth eller at han var Tysk marineoffiser.Dette er opplysninger som er blitt gitt meg.For det annet synes jeg du henger deg opp i at jeg postet dette innlegget, på en vel negatitiv måte.Det må da gå an å stille et spørsmål åpent,eller opplysninger åpne for kildekritikk?Dette har overhode ikke noe med Hugo Køhler eller hans etterkommere å gjøre.Dette er en sak for seg, og tro meg, jeg påstår intet av dette.Dersom noen har en oppfatning av at han var Johann Orth så står det for deres regning.Jeg har kun fremlagt opplysningene om at det er flere her i Norge som påberoper seg et slikt slektsskap.Når det gjelder A.H.K sin sak står den mye sterkere pga en rekke indisiekjeder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I. Borgos

Siden Rigmor har publisert sin kronologi, synes jeg JFJ bør fortelle hva som ligger i dette utsagnet fra (42): 'Når det gjelder A.H.K sin sak står den mye sterkere pga en rekke indisiekjeder.' Her åpner han jo for mer AHK-debatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag Søpler

Når du, Jan Frode, slenger ut utsagn som du gjør i innlegg 42, får du også svare på hva som ligger i 'en rekke indisiekjeder'.Siden du vissnok har avsluttet 'Køhler-saken' her på forumet, bør du også la være å slenge ut slike utsagn som du gjør.Ang. tittelen på dette temaet, hadde det faktisk vært mye bedre om den hadde vært 'Hvem var Fredrik August Bubandt?'.Da hadde du unngått å trekke inn denne Orth-fyren (med alt det fører med seg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg skulle egentlig ikke skrive noe innlegg i debatten. Men, jeg må jo egentlig le av denne og den andre debatten som er nevnt.Skulle nesten ønske jeg hadde klart å gjøre det samme som JF. Da hadde jeg blitt fort ferdig med slektstreet uten å løfte en finger eller behøvd å slite med å finne kilder eller lære meg skrift og datoer. Jeg ville fått alt og mere til servert fiks ferdig på et fat. Riktignok måtte vel jeg også tatt i mot en del mindre fine irettesettelser og lign. , men det hadde vel kanskje vært verd prisen. Det er utrolig at 'hjelperne' ikke har sett dette, men bare fortsetter med å løse hans problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Dag Søppler : Det eneste svar du får er at reportasjen i Genealogen samt kronikken ikke har svekket vår sak.Ingenting av det som fremkommer beviser noe som helst.Jeg og mine samarbeidspartnere er fortsatt på hugget og arbeider i det stille.Dette er alt jeg har å si, jeg er ferdig med Køhler-debatten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag Søpler

Bare for å minne deg på det, Jan Frode, det var Johan Borgos som stillte spørsmålet først.Men jeg er beæret ovet at du svarte meg.Okke som: Du har i allefall fått svar på hvem denne Fredrik August var (altså ikke Orth),så da er vel denne saken løst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Jeg er egentlig glad. Nå får vi mye mere stoff som kan bearbeides for senere Generalogen-utgaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Dag: Etter min oppfattning er det ingen holdepunkter i at Fredrik Vilhelm Bubandt skulle være identisk med Johann Orth , dersom ikke personer kan legge frem det minste indisium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.