Gå til innhold
Arkivverket

[#59841] Europa i sommer. Genealogiske, slektshistoriske steder jeg bør besøke?


Gjest Lars Ove Wangensteen
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnstein Rønning

Ja, i St Paul de Vence fant jeg mye slektshistorie - men den var for det meste lokal :-)

bilete4933.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
Gjest Kristin S. Aasen

Hei.Jeg har lurt på hvordan det gikk med turen til Europa i sommer. Om du fant og lærte noe nyttig. Kan du fortelle litt her?Mvh. Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

KristinDet ble en flott tur på nesten 600 mil med bil gjennom Europa, men mine planer om å besøke historisk kjente steder ble det litt dårlig tid til.Vi stoppet ved gravplasser og kirker og tok endel bilder, men ellers ble det mer en 'vin, ost og nyte-ferie', men vi kjørte gjennom Moseldalen, Rhonedalen, Napoleonsruten osv., så vi fikk da med oss litt.Vi reiser nedover i nesten fire uker til sommeren også, med fly til Milano og leiebil derfra. Italia og Kroatia blir målet, og da håper jeg på bedre tid.Ellers var jeg i Ohrid i Makedonia i desember, og det var spesielt. Ohrid er et område/by med 55 000 innbyggere og der var det 365 kirker!! En kirke for hver dag i året. Hadde det vært samme forhold her på Hamar skulle vi hatt nesten 200 kirker her også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

De ringte vel ikke samtidig med klokkene disse 365 kirkene? Ølsorter i Makedonia da, har de sine spesialiteter på det området? mh Reidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Lars Ove!Eg såg ikkje noko til deg i Cannes i fjor. Eg brukar køyra gjennom Milano på vegen ned, og det vil eg nok gjera ogso i år, men ikkje i same retningi...Neste år tenkjer eg meg på bilferie til Hellas og Egypt, men der treffer eg deg vel ikkje, eller...?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Reidar:Nei jeg hørte ærlig talt ingen kirker jeg, og det lokale ølet 'Skopsko' var helt utmerket.Lars:Jeg rakk ikke besøke deg, men jeg var i Vence, Nice og Monaco. Og hvis du kjører om Kroatia, så er jeg i Makarska i 10 dager juni/juli. (kjempested!)Og ALLE kirker i Ohrid var ikke like store :-)

bilete6593.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.