Gå til innhold
Arkivverket

[#59869] Lorn W.Anderson og Juanita G.Anderson,Texas


Gjest Marianne Innes Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Marianne Innes Hansen

Hei. Jeg har funnet et bilde av disse personene i gamle papirer etter min mormor. Bildet er tatt i des.25 1966 (skrevet bak) Vet ikke hvem disse er men trulig mannen på bilde er en sønn av min mormors far brødre. HAr lett litt på nette kom inn på en side som heter Intelius der fikk jeg opp disse 2 nevnte navnene i Gainsville Texas. Er det noen mulighet å finne om disse personene er i live og om mannen kommer fra Norge og hvordan han er i slekt men min mormor- Takknemelig for all hjelp. Mvh. Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Karlsen

Vet ikke om denne lenken virker: Lenkemen den skal lede til denne innførselen i White pages (scoll et godt stykke ned):1 More Records for Lorn Anderson Name City State Age People Report Lorn Anderson Gainesville TX Age: 89 Når en klikker på View details kommer dette: Loren W Anderson Lorn Anderson Lorn W Anderson 90 Gainesville, TX Fort Worth, TX [relatives ...] Juanita G Anderson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Karlsen

Var litt for kvikk på knappen der. Du kan jo prøve en etterlysning på ancestry.com eller genealogy.com Denne siden ser også interessant ut: LenkeI tilfelle lenken ikke virker: Cooke County Contacts and LocationsCooke County Courthouse: ........................................ (940) 668-5435 100 South Dixon Gainesville, Texas 76240 Fax - 940-668-5440Cooke County Clerks Office: .................................... (940) 668-5420 County Clerk: Rebecca Lawson 100 Dixon Gainesville, TX 76240 Note: Requests for birth, death, and marriage certificate copies must be written and a reason for the copy stated. Some form of ID is required. It is probably best to call ahead before mailing in a request. The earliest records on file are as follows: Marriage License - after 1850, Birth and Death - 1903, Deed records - after 1850, Probate (not all) - after 1850. Charges are: birth - $23, death - $21, marriage - $1 for copy or $11.00 certified. Most other records are $1 per page for copies. The Clerks office can not do land 'searches' but will make copies of a known date/and person on land records. Please include a self-addressed, stamped envelope. Hours are 8 to 5, Monday - Friday.Cooke County Library: ................................................(940) 665-2401 200 S. Weaver Street Gainesville TX 76240 Director: Jennifer Johnson-Spence Hours: Sunday: closed, Monday-Friday: 10 to 6, Saturday: 9 to 1. Note: Please do not call or write for lookups; they do not have enough staff to handle them.Cross Timbers Genealogical Society (Your host group for the Cooke County TXGenWeb Project.) P.O. Box 197 Gainesville, TX 76241 Meetings on first Monday of the month (except January & July) at NCTC Library at 7:00pm. Membership (Individual & Family) dues are $15.00 per year (starting in June) and includes our quarterly publication, The Cross Timbers Post. For information about the organization, the quarterly publication, etc., contact Norman Newton.Har du funnet emigrasjonen til mormors farbrødre? Hvor dro de fra, hva het de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Social Security Death IndexName: Lorn W. AndersonSSN: 452-22-2446Last Residence: 76240 Gainesville, Cooke, Texas, United States of AmericaBorn: 24 Dec 1917Died: 27 Apr 1995State (Year) SSN issued: Texas (Before 1951 )- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

1930 United States Federal CensusName: Samuel A Anderson Home in 1930: Precinct 2, Cooke, Texas Age: 39 Estimated Birth Year: abt 1891 Birthplace: Texas Relation to Head of House: Head Spouse's Name: Anna L Race: WhiteHousehold Members: Name Age Samuel A Anderson 39 Anna L Anderson 34 Erroll Robert Anderson 15 Lorn W Anderson 12 Wandree Anderson 5 Richard F Anderson-Samuel er født i Texas, med far fra Illinois og mor fra Texas. Anna er født i Texas, med far fra Kentucky og mor fra Arkansas.- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

1920 United States Federal CensusName: Arthur Anderson Home in 1920: Greenwood, Wise, Texas Age: 28 years Estimated Birth Year: abt 1892 Birthplace: Texas Relation to Head of House: Head Spouse's Name: Annie Lee Father's Birth Place: Illinois Mother's Birth Place: Illinois Marital Status: Married Race: White Sex: Male Home owned: Rent Able to read: Yes Able to Write: Yes Image: 355Household Members: Name Age Arthur Anderson 28 Annie Lee Anderson 23 Emall Anderson 4 4/12 Lorn Anderson 2- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Texas Birth Index, 1903-1997Name: Lorna Kay Anderson Date of Birth: 19 Feb 1946 Gender: Female Birth County: Cooke Father's Name: Lorn William Anderson Mother's Name: Juanita Grace Joslin Roll Number: 1946_0001-Texas Birth Index, 1903-1997Name: Marsha Grace Anderson Date of Birth: 25 Oct 1953 Gender: Female Birth County: Cooke Father's Name: Lorn William Anderson Mother's Name: Juanita Grace Goslin Roll Number: 1953_0001- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Fant et familietre på ancestry. Opplysningene der bekrefter at ingen av Lorns foreldre og besteforeldre var fra Norge.- hanne line -

bilete4926.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Ønsker du å finne slekt i USA, så se et annet tema jeg har i forumet.- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Innes Hansen

Hei Tusen hjertelig takk for svar skal printe ut å lese gjennom og sjekke litt rundt. jeg hø rte for mange år siden trur d var denne familien det var iallefall at vi skulle være i slekt med en politimann i Texas. Denne familien skal ha vært på besøk i Skien, det er sikkert 40 år siden. Merkelig at mormor har bilde viss det ikke er noe fra hennes slekt,fant ikke noe brev hennes pikenavn var Andersen. Vet ikke noe spesielt om søsknene til min mormors far.Hennes far var adoptert mormor viste om 1 bror og en søster jeg har funnet 2 brødre til. Sjekke litt mer om dette. Mvh. Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Samuel Arthur AndersonBorn: 11 February 1891 Clear Creek Community, Denton County, Texas, USADied: 18 April 1983 Denison, Grayson County, Texas, USA-Samuel Peters AndersonBorn: 2 Feb 1857 Marion, Williamson County, Illinois USADied: 5 Jun 1905- James M AndersonBorn: abt 1826 Trigg Co., KentuckeyDied: 23 Nov 1862 Johnson County, Illinois-Dette er ikke fra offisielle kilder, bare et slektstre som noen har lagt ut.- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Innes Hansen

Snakket m. mor mormor fikk besøk av familie fra Texas. Men hun forsto ikke språket. Min mormor hadde ikke kontakt med sin fars familie untatt en onkel Hans Jørgen Andersen f. 20-8-1876 Larvik Han hadde kolonial i Oslo ca 1940-1945. han hadde iallefall 3 barn, Lilli, Birger og Margit. Det var også en søster Karoline Amalie f. 11-10-1873 Tjølling. + mormors far Edvard Sofus Georg Andersen . Halvsøsken, Ole Martin Andersen f. 22-6-1859 Andebu, Johan Anton A. f. 24-4-1864, Andrine Louise f.14-10-1855, Elise Sofie A. f. 16-11-1879 Larvik, Albert MArius A. f.30-10-1886 Larvik. se også innlegg nr.47412. Lorn W.Andersen må være etterkommer av en av disse guttene.Men hvordan og hvor skal jeg finne ut dette. Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Hvis du oppgir din epostadresse, så kan jeg sende den til vedkommende som har lagt inn familietreet.Men både familietreet og folketellingene gir meget sterke indikasjoner på at Lorn W. Anderson IKKE er av norsk opprinnelse.- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Innes Hansen

Hei igjen.Er det mulig at det er flere ved samme navn? Jeg skal sende en mail til babtistkirken (4) med bilde som jeg har kanskje de kan kjenne igjen personene på bilde. Muligens at de kanskje har opplysninger. jeg har ikke klart å finne ut noe videre om personene (14) kan være at en av de utvandra. Marianne. marhanse@c2i.net Takk for hjelpen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Patty Dahl

Hei Marianne og Hanne Line! Hanne Line, have you been able to find Arthur Anderson (#7) in the 1900 Texas census? Then perhaps you can check if HIS parents are of Norwegian ancestry (even though his parents were born in Illinois)...I'll try to find Arthur using my Heritage Quest program...but it is not as good as Ancestry.Perhaps the Lorn Anderson you found in the family tree in Ancestry (#9) is from a different Anderson family??mvh Patty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Innes Hansen

Hei. Har nå sendt mail m. de opplysninger og bilde jeg har til baptiskirken(4). Blir veldig spennende om jeg får noe svar igjen og om de vet noe om disse personene. Håper på det beste. Marianne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Har sendt beskjed til vedkommende som har lagt ut familietreet. Det kan jo hende at jeg har koblet feil, og at det finnes en til Lorn W Anderson.-1900 United States Federal CensusName: Samuel A Anderson Home in 1900: Justice Precinct 4, Cooke, Texas Age: 9 Estimated Birth Year: abt 1891 Birthplace: Texas Relationship to head-of-house: Son Father's Name: Samar S Mother's Name: Susana Race: WhiteHousehold Members: Name Age Samar S Anderson 43 Susana Anderson 38 John B Anderson 18 Charlotta P Anderson 14 Mattie R Anderson 12 Samuel A Anderson 9 Sarah L Anderson 6 Lou A Anderson 4 Nannie E Anderson 2Denne Samuel P. Anderson (navnet står slik på image) er iallefall født i Illinois, med far fra kentucky og mor fra Alabama.- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.