Gå til innhold
Arkivverket

[#59884] Stephen Andersen Qvello - Verdal


Gjest Geir Edvard Lyng
 Del

Recommended Posts

Gjest Geir Edvard Lyng

Stephen Andersen Qvello blir far til tvillingene Marith og Ingeborg 19.desember 1774. Jeg forsøker å finne flere opplysninger om denne Stephen, hvor kom han fra og hvem er barnas mor. Jeg finner en Stephen Andersen Boldgaard som blir copulered med Berete Olsdatter Øst?grunde 2 adv. 1771. Er det noen som vet om dette kan være samme Stephen som senere flytter til Qvello?mvh Geir Edvard Lyng

bilete4928.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Edvard Lyng

HeiDet er vel ikke usannsynlig at Stephen på Valdet kan være den jeg leter etter. Ingeborg bruker Qvellovald da hun får sønnen Anders med Rasmus Ellingsen Suhlstuen i 1805. Har ikke sjekket Verdalsbøkene, kanskje disse har noen opplysninger om Stephen.Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Angående Bolgaard og Øst?grunde.Det er vel gården Balgård i Verdal.Den gården Beret Olsdatter var på heter Østgrunden. Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Artig at du nevnte Suulstuen i Vuku,Verdal. Der ble min tippoldefar,Lasse Johnsen født 31 juli 1844 .Faren var John Bardo(Jo Inna). Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Denne Stephen Andersen som er far til tvillingene må enten ha flyttet FØR 1801,eller så døde han FØR 1801. Dødsregisteret for Verdal starter i 1801,og der finner jeg ham ikke.I dødsregisteret for Verdal 1801-1922 finnes bare 2 med navn som begynner på Ste...(Stephen/Stephan/Stefan) En er født i 1783 og dør på Leklem i 1847,og den andre er født mye senere,i 1893,og dør i 1921.Så begge disse to er da helt uaktuelle. LenkeAnn-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Dette var da utrolig moro å høre,Geir! Min oldefar var Johan Kolseth,sønn av Lasse Johnsen Sagen og Karen Nilsdatter.Johan fikk sønnen Bertor Kolset,som er far til min mor,som har et navn som begynner på B. Vi hadde slektsstevne på Stiklestad noen år tilbake,med mange deltagere fra slekta.Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Edvard Lyng

Jeg finner ingen slektskap mellom meg og din ane. Jeg har bare en etterkommer av Lasse, Ingeborg. Er Johan sønn av Maria?Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Lasse Johnsen Sagen(sønn av John Bardo eller Jo Inna) fikk barn med 3 forskjellige damer. Johan Kolseth var sønn av Lasse Johnsen Sagen og Karen Begitte Nilsdatter Venaasvald,født 18 jan 1844 i Frol. Deres sønn Johan Kolseth ble født 14 april 1865 i Venaasvald(uekte barn) Lasse Johnsen Sagen fikk også et uekte barn med Else Pedersdatter Forseth.Else var født 5 sept 1843 i Dillanvald.Barnet deres het Peter Iver Lassesen Bye Krokstad,født 20 des 1866 i Vinnesvald,Verdal. Lasse fikk 9 barn med Maria Johannesdatter Byvaldet. i periode 1874-1896. Lasse døde 29 okkt 1930 på Gammelheimen i Verdal. Dette er de barna vi VET at Lasse Johnsen Sagen hadde,det er sagt at det skal være flere.Noen antydet 16,men det vet jeg ikke sikkert. Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Prøver å legge inn bilde av Lasse Sagen,men vet ikke om det går.Lasse Johnsen Sagen,født 17 no 1844,Suulstuen,Vuku,Verdal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Edvard Lyng

Da fikk jeg noen nye navn i databasen, takk for det. Angående Stephen Qvello, jeg får fortsette å lete. Flere gårder bruker jo 'valdet' som ending, også Qvellovald. Kanskje noen som har Verdalsboka og kan slå opp på Qvello for å se om det finnes omtale av en Stephen der?Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Geir!Har nettopp sendt en e-post til deg med alle barna til Lasse og Maria,samt de to barna som ble født utenfor ekteskap.Skal se om jeg finner noe om denne Stephen Qvello jeg også.Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Håper den Stephen Andersen som jeg fant er den riktige!(hvilket jeg muligens tror han er)I såfall har jeg funnet litt mere her: Foreldrene heter Anders Stephensen og Maren Erichsdatter. Har bare antatt tid for vielsen deres(Family search) Vielse omkr 1739?: [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/igi/individual_record.asp?recid=600006879593&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=Norw9NTro&juris2=NTro&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=Nord%2DTrondelag&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>LenkeEller vielse omkr 1756?: LenkeFS sier også at anders Stephensen skal være født omkr 1717: Lenke Her må man nok bare lete etter dåp og vielse i kirkeboken!Men her er er hele barneflokken til Anders Stephensen og maren Erichsdatter!Berit Andersdotter,født 5 mai 1740: LenkeStephen Andersen,født 18 mai 1744: LenkeIngebor Andersdotter,født 16 mai 1749: LenkeOle ,født 22 aug 1751: Lenke Anders Andersen,født 25 okt 1754: Lenke Erich,født 15 april 1758:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nygård

Hei Ann-Mary og Geir! Artig at Bardosen dukka opp! Kjenner igjen noen av navna dere nevner. (Bla Lasse) John Bardo (sen) hadde en bror med navn Arent Bardosen, som er min ane.Mvh per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Per!Ja,dette var litt av et sammentreff,og det var veldig hyggelig at du dukka opp også. Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Per!Tror ikke jeg har søsken ,men jeg har alle etterkommere etter hans sønn,storsjarmøren Lasse Johnsen Sagen.Og der er det fryktelig MANGE! Har du dem? Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.