Gå til innhold
Arkivverket

[#59895] Christoffer Amundsen Fjeld Modum f.1714 d.1866


Gjest Helen Johanne Berget
 Del

Recommended Posts

Gjest Helen Johanne Berget

Kan noen hjelpe meg å finne eventuelle barn til Christoffer Amundsen Fjeld Modum (Tajet)g.m. Ragnhild Jonsdtr.?MVH Helen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristinn Hegna

Hei Helen,Det ser ut som om Christoffer ble 150 år gammel...! Det er en trykkfeil vil jeg anta :-) Kan du gi noen flere opplysninger her - levde Christoffer på 1700- eller 1800-tallet? Omtrent når ble han gift med Ragnhild? Det ville lette letingen for de som vil hjelpe deg.Kristinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Hei Helen! Jeg fant 2 mulige kandidater.Kan det være denne,født i Eiker,med foreldre Amund Olsen og Torbiør Pedersdatter? [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/igi/individual_record.asp?recid=100245264261&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=Norw9Busk&juris2=Busk&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=Buskerud&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>LenkeEller denne,født 18 des 1714,Snapsrud,Buskerud,med foreldre Amund Hellesen og Ingebjørg Kristophersdatter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristinn Hegna

På Mordud i 1801 bor det en Ingebret Christophersen som kunne være født omtrent da Christopher Amundsen var 20 år gammel. Kan det være en sønn, tro? LenkeK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

I 1765 står Jon, Gubiør, Kirsti og Karen Christophers. oppført på Morod (neste side i lenka).I 1801 finner jeg følgende Christophersdt. i Modum: Gubiør 62 år på Ruud, Karen 50 år på Borgen og Kirsti 45 år på Rød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristinn Hegna

Flott, Berit! Jeg fant akkurat Ingebret i den samme kirkeboka, men han var sønn av Christopher Niressøn og Kirsten Olsdatter Lenke (nummer tre, venstre side). K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristinn Hegna

Jeg synes det ser ut som om Christopher var enkemann da han giftet seg? K (tror nok lenken i (9) var feil, men det spiller forsåvidt liten rolle. Denne er kanskje riktig: Lenke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Johanne Berget

Takk for alle svar.Til Kristin Det var en skrivefeil! Skulle nevnt at Christoffer døde i 1788.Jeg har på en eller annen plass sett at han var enkemann da hanbodde i Tajet. Han hadde nok ingen barn fra andre ekteskap.Jeg får leite videre for å finne eventuelle barn. MVH Helen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.