Gå til innhold
Arkivverket

[#59913] Taasten Gutormsen fra Krødsherad?


Gjest Tormod Thoresen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tormod Thoresen

Hei. Han fikk en datter Ingrid døpt i Krødsherad 8 mars 1733. Hun skal ha en søster ved navn Barbro.Jeg kjenner til at Ingrid gifter seg med Helle Torgeirsen. Han er født ca. 1709 i Olbergområdet også i Krødsherad. De bodde på Gåran da de begge døde med få dager i mellom. Begge ble gravlagt samme dag 1.4.1786.Helle hadde i 1759 stjålet en del tøy hos Tor Veikåker i 1759. En av buksene hadde han gitt til en søster av kona Barbro Taastensen. Hun må da ha vært i live, men jeg finner henne ikke født.Hvem denne Taasten er ,- kanskje noen som kan hjelpe?mvh Tormod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Hei. En telefon til Teje Østro gjorde susen. Det meste av tiden bodde Tosten på Leknesodden. Han og kona hadde også en datter ved navn Barbro. Videre var det et skifte etter hans død som også fortalte at de hadde en datter Ingrid født 1733.Tormod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Åge Strøm

Han dukker først opp i Krødsherad i 1730 da han døper et barn:2den Sønd efter Hel. 3 Kong; i Xheret Taasten Gutthormsøns b. Berte3die Søndag i Faste, Xheret Taasten Guthormsøns barn JngerjVielsen har jeg ikke registrert her så den må være et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Hei. Han giftet seg på Gulsvik. Der fikk han også flere andre barn. Blandt annet den Barbro jeg etterlyste. Han bodde på Leknesodden på Gulsvik ved sin død i 1740. Det var skifte etter han der.Takk for hjelpen. Tormod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.