Gå til innhold
Arkivverket

[#59926] Peder/Petter Nielsen og Ane Hansdatter, Tjøtta


Gjest André Martinsen
 Del

Recommended Posts

Gjest André Martinsen

Jeg søker foreldrene til hhv. Peder/Petter Nielsen og Ane Hansdatter. Parets barn var blant andre:I. Niels Johan, født 1815 «Lam...draget» eller «San...draget». Faddere: bl.a. Hans Nielsen ibd. (Muligvis Anes far.) [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2577&idx_id=2577&uid=ny&idx_side=-47>LenkeKunne noen forresten fortelle hva det står bak morens navn?II. Sara Margrethe, født 1821 Grytå, Tjøtta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Rølvåg

Hei !Jeg får prøve meg på teksten i Nils Johan sin dåp:'Nils Johan. 15 Uger. par. Petter Nilsen Lamødraget og Ane Hansd. indl. (Innledet) Test. Hans Nilsen ibd, Peder Antons. Aakerøe, Tobias Jonasen Lamøe, Tøger A. Alstah., Ane Lorentsd. Haltøe.'Jeg har ikke Peder/Petter eller Ane i min database. Lamødraget tror jeg ligger i nærheten av Tjøtta. Det er i hvertfall 2 øyer med navn Lamøy i nærheten av Tjøtta.Med vennlig hilsen Terje Rølvåg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest André Martinsen

Takk for tydingen. Navnet Lamøy/Lamøydraget gir litt mer å gå etter. På den annen side kan jeg ikke finne Lamø eller tilsvarende navn i F.T. 1801 Alstahaug.Jeg mottar gjerne også innspill fra de som måtte sitte på opplysninger.Med hilsen André Martinsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.