Gå til innhold
Arkivverket

[#59940] Jakob Pedersen Sandbakk (1854+1933) - Stryn. Etterslekt søkes.


Gjest Bjørn Piro
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Piro

Jakob Pedersen Sandbakk,f. Lom 1854, d. Stryn 1933. Han flyttet fra Lom til Stryn hvor han giftet seg med Helga Jakobsdatter. Da Jakob døde i 1933 oppgis han å være kårmann og bosatt på Sandbakk i Stryn. Ved folketellingen i 1900 oppgis 3 barn: Kristian Jakobsen, f. Stryn 1889. Marie Jakobsen, f. Stryn 1893. Peder Jakobsen, f. Stryn 1898.Noen som vet om det lever etterslekt av disse i Stryn idag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Nyhus

HeiHer er konfirmasjon til de tre barna fra 1900-tellingen. Bopel ved konfirmasjonene er Tonning i Nedstryn/Stryn Kristian Olai [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4550&idx_id=4550&uid=ny&idx_side=-95>LenkeMarie Petrine Hansine LenkePeder LenkeVielse Kristian Olai Jakobsen Sandbakk og Brita Anna Trulsdatter Hjelle 4/5-1911 LenkeEn datter Helga Marie LenkeEn sønn Malvin Theodor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Norges håndverkere utgitt 1938: Kristian Olai Sandbakk, murer, Stryn, f. 17-1-1889 i Stryn. Foreldre: Murmester Jakob Pedersen Sandbakk og Helga Jakobsdtr. Tonning. Læretid ca. 5 år hos sin far, på egen hånd fra 1911. Medl. av arbeidsledighetsnevnden. Gift 4-5-1911 med Anna Trulsdtr. Andersen. Foreldre: Truls Andersen og Martha. 5 sønner og 3 døtre. - Formann i Stryn Arbeiderforening 1928-36.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bergesen

Iflg BB Stryn hadde de 8 barn + har jeg funnet et dødfødt pigebarn 1891. Yngste sønen Peder fikk garden, bruk nr 25 Sandbakken under Tonning. Peder var gift 22/12-1922 med Jenny Pedersdatter Skrede 1897, de hadde disse barna Jakob Hilmar 30/5-1923, Johanne Pernille 4/7-1924, Per 8/12-1925, Håkon 30/12-1927, Herdis Marit 17/1-1930, Margit Edit 12/3-1932 og Kristian Andreas 6/9-1934. Det ble Jakob Helmar som overtok garden, han giftmed Dagfrid Hansdatter Førde i Breim 1924, iflg BB hadde de disse barna, Jenny Grete, Per Helge og Rune. Jeg skal se hva jeg finne ut om de andre barna til Jakob og Helga. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Piro

Helt utrolig hva jeg her har fått av hjelp og det fra Alicante av alle steder!! Tusen hjertelig takk til dere alle. Jeg har nå ringt Sandbakk familien i Stryn og traff med en gang rett slekt. Der fikk jeg navn og telefonnummer til en innen familien som er ivrig på slektsgransking, så nå synes mine problemer løst en gang for alle. Derfor (i tilfelle noen fortsatt skulle bruke mer tid og krefter på å hjelpe meg) så anser jeg ikke dette som nødvendig lenger. Igjen hjertelig takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Nyhus

Hei igjenSå flott at du kom i kontakt med familien. Lykke til videre. Kanskje du finner slekt i Amerika etter Elias også.Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.