Gå til innhold
Arkivverket

[#59947] olava Kristoffersdatter


Gjest Inger-Marie Næsset
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger-Marie Næsset

Lurer på om noen kan hjelpe meg.Olava Emilie Kristoffersdatter, født i 1855 i Kvelde sogn, ble gift i Brunlanes med Anders Anton Larsen i 1 juli 1876.LenkeFinner ingen Olava Emilie i Kvelde finnes derimot en Olava Nilia -med far Christoffer Olsen. Nå lurer jeg på om noen har tips til meg. Kommer ikke videre for jeg forstår heller ikke hvor Anders kommer fra.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei igjen! Jeg forstår det slik at Olava Emilie kommer fra Quelde i Hedrumområdet.Brudgommems fødested leser jeg som Gunnarsnäs , Elfsborgs län, ( dette er i Sverige)Skal se hva jeg kan finne av opplysninger.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Det er mulig du har funnet den rette Olava likevel. Mellomnavnet kan godt være feilskrevet: LenkeSkal se om jeg finner henne under døpte.Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ja, da passer morsnavnet bra med enkens navn også, så det er vel rett dame.Mitt nye innlegg forsvant, men nå ser jeg at Kjellaug har funnet dåpen til denne Olava Nilia.Skal se om jeg finner noen Olava Emilie døpt også?Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Du finner ihvertfall ingen andre Olava Emilie med farsnavn Kristoffer Olsen. Jeg gikk igjennom hele 1855. mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg mener også at det må være presten som har skrevet feil mellomnavn ved vielsen. Farsnavn oppgitt ved vielsen, passer jo også på den jenta Kjellaug fant dåpen til.Jeg har ikke funnet noen Olava Emilie døpt heller.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Og her har du familien du spør etter opplysninger om i Brunlanes i 1900. Her har hustruen til Anders Anton Larsen fra Dalsland fått riktig mellomnavn fra dåpen: LenkeMvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Flott, da lurer jeg på om dette kan være ektemannens dåp her, Alder og fødested passer med opplysningene ved vielsen lenke i 1. innlegg:LenkeEneste som her mangler er hans mellomnavn Anton?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Hjertelig tusen takk for hjelpen!!! Dette var virkelig helt fantastisk. Har vært borte fra pcèn en stund, men det var kjempemoro å se alle opplysninger dere har klart å finne for meg.Selv hadde jeg funnet en datter til Olava og Anders, Olga Amalie født 15.desember 1877.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Sten Fredrik Bålsrød

Hei Inger-MarieAnders Anton og Olava er mine tippoldeforeldre. De bodde i Tvedalen og fikk (etter det jeg vet) 10 barn.Fra 1876 til 1901. Jeg har også et bilde av de. Min E-post er lilliehagen@yahoo.noVennlig hilsen Sten Fredrik Bålsrød Larvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen takk Sten Fredrik!!Det har gått lang tid siden du svarte meg, men jeg så svaret først idag. Nils Petter har pleid å holde følge med sin del av slekten men nå har det nok vært litt mye å gjøre. Dersom du har anledning til å sende bilde kan du sende det til: Nils.petter@speedbow.noPå forhånd tusen takk! Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.