Gå til innhold
Arkivverket

[#59954] Hjelp til å tyde en dåp i Stavern 1783-1809 minestral dato 10 oktober


Gjest Kikki Brill
 Del

Recommended Posts

Gjest Kikki Brill

Er det noen som vil være så snill å forsøke å lese denne prestens notater vedrørende en dåp? Jeg greier ikke tyde denne håndskriften. Kanskje står det noe der som jeg kan bruke videre på faddere f.eks. Hvor langt tilbake i tid går kirkebøkene i Stavern? På forhånd tusen hjertelig takk!

bilete4940.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgrim Sørnes

Den 10 Oct. havde Matros af 9te C No 77 Gullich Knudsen og ....Karen Maria Ellefsdatter et Drængebarn til Daaben navnet Christian. Fadderne ere Smed Ziguer .... Stiilan, Hr ...mester Falch og canciellist Tersling, samt6 Hr Capitain Maylænder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgrim Sørnes

ved nærmere ettersyn -Den 10 Oct. havde Matros af 9te C No 77 Gullich Knudsen og Kone Karen Maria Ellefsdatter et Drængebarn til Daaben navnet Christian. Fadderne ere Frue Zimmer, Frue Stiilan, Hr Deitman, Hr ...mester Falch og canciellist Tersling, samt Hr Capitain Maylænder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikki Brill

Tusen takk til dere to som har vist interesse for å tyde for meg. Jeg skulle ønske jeg klarte å lese dette selv men håper at jeg kanskje kan bidra en annen gang tilbake til dere. God sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.