Gå til innhold
Arkivverket

[#59958] Mulighet for å gå direkte på forbokstav i registeret og raskere blaing


Gjest Svein Arnolf Bjørndal
 Del

Recommended Posts

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Jeg har sittet i hele kveld med testbasen, og da er det etter hvert to ting jeg gjerne skulle hatt mulighet til:1) Gå direkte til den enkelte forbokstav (A,B, C osv.) i panteregisteret i stedet for å måtte bla x antall sider på måfå for å komme til rett bokstav.2)Det er i dag mulighet for inntil 50 siders blaing av gangen i pantebøkene. Er det mulig å innføre også 100 sider? Hvis man skal langt ut i en stor protokoll virker det tiltagende irriterende å måtte bla seg så langsomt frem.I tillegg savner jeg å kunne gå inn på handlinger fra hvert enkelt år, slik som i kirkebøkene. Dette er kanskje et luksusønske, men jeg tar det likevel med. Det ville forresten kunne redusere blaingen vesentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Halvorsen

Hei,Til ditt spørsmål/ønske (2): Basert på erfaring fra å bla i de skannede kirkebøkene, gjorde jeg et forsøk også i 'mitt' område, pantebøkene for Eiker, Modum og Sigdal.I feltet som viser aktuell side, kan du taste inn hvilket nr du ønsker og trykke return, så vil den ønskede side vises.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.