Gå til innhold
Arkivverket

[#59968] Hvem var far til Ole Amundlien i Sør-Fron?


Gjest Johannes Haltbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Johannes Haltbakk

HeiJeg leter i kirkeboken etter inngått ekteskap mellom Ole Amundlien født i Nord-Fron og Anne Olsdatter født i Sør-Fron, men finner dem ikke.Ekteparet bodde i folketellingen for 1900 i Amundlien i SørFron og eldste barn som bodde hjemme da var født i 1886. Oles fødselsår opgis til 1856, Annes til 1859.Jeg er spesielt interessert i å vite hvem brudgommens far var.Har jeg oversett dem? Kan noen hjelpe meg med å lete?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

[url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6082&idx_id=6082&uid=ny&idx_side=-243>LenkeHer er de, begges 1. ekteskap, gift 12.01.1883 i Sør Fron. Ole, sønn til Anders Olsen, og Ane, datter til Ole Torgersen. Hvis du ser i kirkeboken når sønnen Kristian døpes 26.12. 1886 i Sør Fron, vil du finne at faren da het Ole Andersen og moren kaltes Ane Olsdatter Bergene (?), samme som ved ekteskapet her, samt at fødselsårene deres også stemmer. De bor da på Amundlien under Steberg (?), hvor Ole er gårdstjener ved ekteskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen
Lenkese nr. 24, døpt mars 1856 i Nord fron/ Kvam, sønn til Anders Olsen og Kari Larsdatter Fagervold. Det står ved ekteskap at han er konf. 1872 i Kvam... skal se om jeg finner dette.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.