Gå til innhold
Arkivverket

[#59982] 'Fritekst ' søk på områdenavn fjernet?


Gjest Geir Thorud
 Del

Recommended Posts

Gjest Geir Thorud

Ved bruk av Kildeinngang kunne man tidligere søke på en del av navnet på området man var interessert i. Dette ser ut til å være fjernet til fordel for en meget tungvind tretrinns prosess ved bruk av nedtrekksmenyer (fylke-embete-sogn).Fritekstsøk bør gjeninnføres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Vangli

Hei GeirBruker du Internett Explorer 6.0? Jeg har lagt merke til at IE 6.0 (og kanskje tidligere versjoner) ikke reagerer med automatisk oppdatering via javascriptet når en klikker på radioknappene. Derfor står fritekstsøkefeltet fremdeles igjen.Trøsten er at det skal være et fritekstfelt for sorenkriveri/tinglag der :-) Det kommer snart på plass.Bare sånn for ordens skyld har jeg lest alle innlegg så langt. Det er nyttige tilbakemeldinger. Skylappene mine gror jo så utrolig fort :-)))Mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Thorud

Forstår problemet, radioknappene 'reagerer' først etter andre gangs valg.Men, jeg bruker IE 7.0 ....Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Vangli

Om noen kan se hva som gjør at radioknappene ikke virker som tiltenkt i IE, for eksempel feil innkapsling eller noen lignende, ville jeg være takknemlig for en kommentar. I Firefox ser det ut til å gå bra.Mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Thorud

Fant noe her:Lenke).aspxhm... webdebatt ødelegger lenka, uten h t t p : / / i starten er den:msdn.microsoft.com/en-us/library/ms536912(VS.85).aspxBla til nesten nederst med høyre scrollbar, og les:If you use onchange on a radio or checkbox button, the onchange event will not fire until you 'blur' the element.[jsudds] That is correct. If you wish to automate some part of your UI based on instant feedback from a checkbox, you'll want to use the onclick event instead.Men om dette hjelper er en annen sak..... hvis onclick virker med IE, går det kanskje ikke bra med andre browsere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Vangli

Hei Geir. Det skal jeg prøve. Jeg behøver jo bare gjøre det for IE og la de andre nettleserne bruke onchange.Flott detektivarbeid, så blir det spennende å se om det virker.Mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Thorud

Virker for IE 7.0 også.Detektivarbeid .... kall det heller flaks, men disse sidene hos Microsoft er meget nyttige for å finne ut av IEs særegenheter ... og de er ikke få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.