Gå til innhold
Arkivverket

[#59984] Foreldrene til Thord Iversen Svarre og Kari Pedersdatter Skiedvold i Vågå


Gjest Olav Aasmundrud
 Del

Recommended Posts

Gjest Olav Aasmundrud

Thor Iversen Svare oog Kari Pedersdatter Skiedvold ble gift07.07.1831 i Waage Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9250&idx_id=9250&uid=ny&idx_side=-151>Lenke Permanent bildelenke: Lenke Jeg finner ikke Kari i kb for Waage hverken under døpte eller konfirmerte. Jeg finner en Thord Iversen under døpte i 1805, men jeg greier ikke å tyde farens farsnavn Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per S. Nestande

Eg har kopi av ei uttrykt oversikt over Svare-slekta som er sett opp av Ivar Råstad kring 1990. All informasjonen nedanfor er henta frå denne oversikta:Her er det opplyst at Tor Ivarsson Svare var son til Ivar Torsson (fødd på Øy i Vågå i 1773 og død 1854) og kona Mari Andersdotter (fødd på Tessneset i Vågå i 1775). Ivar Torsson kjøpte Sygard Svare i 1817 og var son til Tor Ivarsson Øy og Ragnhild Olsdotter Skårvangen.Kari Persdotter var fødd på Skjedsvoll i 1810 og var dotter til Per Persson (fødd 1775 i Brustugu) og Kari Olsdotter (fødd på Skjedsvoll i 1782). Foreldra til Per var Per Jehansson Brustugu og Barbro Hansdotter. Foreldra til Kari var Ola Jørnsson Skjedsvoll og Anne Jonsdotter Svare.Kari Persdotter vart gift andre gongen med Ola Ivarsson Svare som var bror til Tor.Med helsing Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.