Gå til innhold
Arkivverket

[#59987] He, Åsnes, Strætdammen. Hvor ble min oldefar av? John Knudsen f. 1873


Gjest Kjell-Arne Mellum
 Del

Recommended Posts

Gjest Torodd Kinn

Her er ein som er kalla Johan Knudsen, f. 1877:LenkeKan det vere han?John har vorte Johan, og 1873 har vorte 1877? eg har sett mykje større feil enn det i folketeljingane.Men Jon/Johan og Knut er vel nokså vanlege namn, så det kan sjølvsagt godt vere feil person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Arne Mellum

HeiTakk for hjelpen.Han er en god kandidat. Når jeg går igjennom kirkeboken for Åsnes perioden 1876-1879, er det ingen Johan/John Knudsen som blir døpt. Men det er to Johan/John uten opplysninger om farens navn?Ikke enkel han her.MvhKjell-Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

Ugifte personar er ofte vanskelege å følgje i kjeldene. Frie fuglar :-)Men dersom han i FT1900 er rett person, har han ikkje reist så langt.Var eg deg, ville eg ha sjekka om han gifta seg i tiåra etter 1900. Men det har du kanskje alt gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Arne Mellum

Ja, jeg har letet i lemgre tid i kirkebøkene. Men jeg har enda ikke funnet noe mere om han.MvhKjell-Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Arne Mellum

Hei, kjempeflott.Ja, at han kan ha emigrert er nettopp en mulighet jeg har holdt åpen.Hadde vært artig vis det var mulig å følge han opp i USA.Med tanke på eventuelle navneoppkalling av barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Kjell-Arne Mellum

Kan dette være min oldefar John/Johan Knutsen, innlosjert på 'Blaa baand, nattherberge. Benyttes til nattherberge for husvilde mend.' LenkeFødested stemmer ikke, men er helt korrekt fødseldato.Er 'Det blaa Baand' forløper eller en lignende forening som Blå kors?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.