Gå til innhold
Arkivverket

[#59993] Jacob Olson Bondegaardshaugen under Dombås, Dovre, f. 1859 - kven var han/kona?


Gjest Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars E. Øyane

FT1900 for Bondegaardshaugen under Dombås søndre på Dovre sneer denne huslyden:~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Jakob Bondegaardshaug hf g Husmand, bager 1859 DovreAnne Larsdatter hm g Husmandskone 1858 Hedalen, VaageAnne Jakobsdatter d ug Datter 1886 DovreOle Jakobsen s ug Søn 1889 DovreTor Jakobsen s ug Søn 1892 DovreJanna Jakobsdatter d ug Datter 1894 Nordre FronTormod Jakobsen s ug Søn 1897 Dovre~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Dotteri Anna Jacobsdotter Haugen, fødd på Dovre 6.11.1886, gifte seg i Bergen 3.7.1917 med Ivar Jensson Sterri frå Sogn, men alt i 1921 gifte Ivar seg att, utan at me finn opplysningar om lagnaden til Anna.Kanskje er det nokon som sit med ei bygdebok for Dovre som kan hjelpa meg finna svar på:* Frå kva gard/plass på Dovre hadde Jacob opphavet sitt?* Frå kva gard/plass i Hedalen (Vågå) hadde Anna Larsdotter opphavet sitt?* Står det elles noko om lagnaden til Anna Jacobsdotter, fødd 1886?Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Det er vel Annes dåp nederst her, da står faren som Jakob Olsen: Kildeinformasjon: Oppland fylke, Dovre, Ministerialbok nr. 2 (1879-1890), Fødte og døpte 1886, side 41. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5707&idx_id=5707&uid=ny&idx_side=-43>Lenke Permanent bildelenke: LenkeDa er det nok han du finner her med foreldre Ole Jakobsen og Anne Fredriksedtr (foreldra tydeligvis kalt opp)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Her er en Anne Larsdtr født i Hedalen i 1859 også 'uægte': Kildeinformasjon: Oppland fylke, Heidal i Vågå, Ministerialbok nr. 6 /2 (1857-1872), Fødte og døpte 1859, side 121. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5707&idx_id=5707&uid=ny&idx_side=-9>Lenke Permanent bildelenke: LenkeForeldra:ungkl Lars Tostensen Hatrem af Eikilsdalen og pige Torø Martesndtr af Bjølstadeie.Anna kan da være hun som er legdslem her: Lenke og mora finner vi da muligens her hos sin bror med nok en datter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Finner ikke Anne og Jakob gift på Dovre (1880-86/87), heller ikke på Vågå.Hvor har de så gifta seg henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Har sjekket litt i naboprestegjeld uten resultat: Her er dåpen til Ole (n° 10), der stå og faren med sitt farsnavn, men fødselsåret ser feil ut! Kildeinformasjon: Oppland fylke, Dovre, Ministerialbok nr. 2 (1879-1890), Fødte og døpte 1889, side 54. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5707&idx_id=5707&uid=ny&idx_side=-57>Lenke Permanent bildelenke: LenkeTormod n° 18 her: Kildeinformasjon: Oppland fylke, Dovre, Ministerialbok nr. 3 (1891-1901), Fødte og døpte 1897, side 35. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Den eneste Anna Jensen (med bare Anna som fornavn) som dør i dette tidsrommet er denne i 1919: LenkeDet er vel tvilsomt at hun står som Jakobsdtr da. Ingen ved navn Sterri i den perioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Jeg fant! jeg fant! Lenke229135 Anne Stirri født Haugen f. 06/11 1886 Dovre død 17/12 1919Og hennes sønn Sverre 27/6-1919 - 16/9-1919

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Que c'est magnifique, Kjellaug! Hjarteleg takk for spennande og nyttigfe opplysningar om denne huslyden. Då veit me kvar det vart av Anna Sterri, og dessutan har me fuinne ei son, som eg ikkje vbisst noko som helt om!Men, framleis står det att å prova kven mori var, Anna Larsdotter frå Heidal (Vågå). Kanskje Aud ser dette temaet?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

I innlegg 4, er det bare billedlenka som viser til riktig side! Dette skjer av og til, det viser hvor viktig det ber å legge inn hele b illedinformasjonen!Håper du får oppklart hvem hun var og. Har sett gjennom denne kirkeboka fra 1858 til 1862 og finner kun denne Anne med far Lars.I ft 1865, er det en til i passe alder, men hun kommer fra Vaage hovedsogn.Men som du sier, det må provast!mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Foreldre til Jacob står omtala under Bondegardshaugen 7/25 (under Sør Dombås) i BB for Dovre, band 1, side 149:Ole Jacobsen, 03.07.1832-28.11.1922, frå Lilleløkken på Dovreskogen (sjå Ommundlykkja 7/b) g. 19.11.1859 m. Anne Fredriksdotter, 10.03.1824-26.05.1910, frå Roldstaddalen i Lesja.To born:Jacob, 18.08.1859 - til Kulykkja 9/17Marit, 11.05.1863 - tok over.Ole og Anne kom til Bondegardshaugen ca. 1870 etter å ha budd i Ommundlykkja ein 5 års tid.Bergheim eller Kulykkja 9/17 (under Berg-Dombås):Jacob Olsen, 18.08.1859-02.06.1937, frå Bondegardshaugen 7/25, gm Anne Larsdotter, 1858-?, frå Heidal.Av seks born står Anne som den eldste: f. 06.11.1886-1919, gm Ivar Sterri frå Hafslo.* * * * * * * * *Som ein ser, så har ikkje bygdaboka noko å føye til det som Kjellaug alt har funne.Eg har òg leita etter giftarmålet mellom Jacob og Anne i dei kringliggjande prestegjeld, utan resultat.Likevel; gravsteinen på Dovre kyrkjegard Lenke kan vel kanskje reknast som fullgod dokumentasjon på at det må vera Anne som Kjellaug viser til i innlegg (4), som vart gift med Jacob Olsen Bondegardshaugen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Ja, samme fødselsdato og år skulle være bevis for at det er rett Anna. Da var altså faren Lars Tostensen Hatrem, på Hatrem finner jeg ingen Lars i 1865, men en enkemann Tosten Hansen som er gammel nok til å være hans far: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=23&filnamn=f60512&gardpostnr=429&personpostnr=2637#nedre>LenkeKan være hans ekteskap her i 1820 med Gunhild Simensdtr: Lenke Mulig samme mann gift i 1829 med Anne Guttormsdtr: LenkeDette må jo sjekkes, men det er ikke sikkert at Lars trenger mer her?Men det kan og være at det er ingen av disse to!En Thora Mortensdtr ble født på Vågå i 1830:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Fant og en Lars Tostensen på FS, f. 1824: [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/IGI/individual_record.asp?recid=500221889173&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&frompage=99>Lenke Ikke den far jeg trodde over, denne har Tosten Tostensen og Guri Larsdtr til foreldre.En annen f. 1829 med Tosten Tostensen og Mari Larsdtr: LenkeNok en i 1829: Tosten Olsen og Ingebjørg Larsdtr:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Kjellaug og Aud for nye spennande inlegg. Eg er no overtydd; de har funne den rette Anna Larsdotter, men kva bør ein skriva som ''jentenamn'' på ho? Ho budde jo tydeleg i Prestegarden i 1865, men voks ho opp der?Kanskje Bjølstadeige er eit naturleg ''val''?Velvel, dette vert noko vanskeleg å ta stilling til; kanskje konfirmasjonen hennar kan gje ein peikepinn?Elles treng eg ikkje meir om det vidare opphavet bakover.Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Nr. 23: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6075&idx_id=6075&uid=ny&idx_side=-101>Lenke Anne Larsdtr. vart konfirmert frå Brobakken i Heidal i 1873, og hadde sikkert denne plassen som heimstad då ho flytte ut. (Har leita etter utflyttinga hennar òg, utan resultat). Då er det kanskje naturleg å nytta Brobakken som 'jentenamn'?Dette var altså Brobakken nordre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Kjellaug, se på nr. 10 her: Lenke Jeg tror faktisk den Lars Tostensen f. 1824 som du har funnet på FS, [ditt innlegg (15)] kan være far til Anne Larsdtr. Brobakken. Hva tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Her stod det jo Botterudshaugen, L... dersom jeg ikke leste feil, du har sikkert funnet riktig person!Greidde ikke å tyde alt da, men syntest det stod innflyttet fra ett eller annet sted.Hvordan greidde du å finne dem der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

For ordens skyld; lenken er til innflyttingslista i Nesset pg, Møre & Romsdal.Jeg leser: 1835: Lars Thorstensen Wicke fød 10de Mai og døbt 16 Mai 1824 af Foræld: Thorsten Thorstensen Bottemshaugen i Læssøe og Hstr. Guri Larsdr. Indflyttet med sine Forældr. til Wicke.Thora Martinsdtr. Brobakken fikk ikke mindre enn fem barn utenfor ekteskap med denne Lars Tostensen Hattrem, og hun var åpenbart i Eikesdalen en periode selv, ref. datteren Gunni i ft-1875. Jeg tenkte at kanskje forholdet mellom faren og barna var så nært at datteren Anne kunne ha flyttet til ham, og oppholdt seg der da hun giftet seg med Jacob Olsen Bondegardshaugen.Det var altså evnt. innflytting og giftermålet til Anne jeg lette etter, men oppdaget at det var utrolig mange lesjinger som flyttet til Nesset på den tiden, og ble bare nysgjerrig. Da kom jeg helt tilfeldig over denne Lars Tostensen.Nå har jeg nettopp slått opp i bygdabok for Lesja, bind 3, side 587 under Bottemshaugen, og der står det overraskende:Guri, 1798-1835, (født på Bottemshaugen) g. 1822 m. Tosten Tostensen fra Oppistugu Hattrem 6/6, 1787-1881. Tok over plassen da de giftet seg.Fire barn: Anne f. 1822, Lars f. 1824, Tosten f. 1827 og Guri f. 1829.Familien til Eikesdalen i 1832, og kom til Øvre Vike ved Eikesdalsvatnet. Garden vart ramma av et voldsomt snøras 22. jan. 1835, og yngste dattera Eli f. på Vike, døde. Familien flyttet så til Reitan i Eikesdalen.Her gir bygdeboka en forklaring på hvorfor denne Lars Tostensen brukte etternavnet Hattrem (som var hans fars fødested) og dermed kan vi nå være 100% sikre på at dette er riktig far til Anne Larsdtr. Brobakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Aud og Kjellaug for nye presiseringar om denne huslyden. Eg er storveges nøgd og takkar og bukkar nok ein gong!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.