Gå til innhold
Arkivverket

[#59994] Folldal Noen spørsmål


Gjest Odd Roen
 Del

Recommended Posts

Gjest Odd Roen

Guri Fredriksdatter f ca 1763 g med Bersvend Knutsen Sletten. Kan noen hjelpe meg med hennes opphav?Så lurer jeg på Ester Ellefsdatter som bodde på en plass under Streitlien. Hun er nok f ca 1736. Hennes opphav?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

I Folldal BB, finnes Guri under Elgevasslien, (172-1), og foreldre er Frek Person fra Dovre d. 1780, g. m. Eli Hansd. f. 1735, d. 1795. Denne Hans er en Hans Bøllogson Tambur, Dovre og hans kone er Randi Engebretsd. Talleråshaugen, Dovre, så det spørs om en finner dem igjen i Dovre BB. Dette er det jeg foreløpig har funnet. Reidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Roen

Takk for svaret Reidar, men her er det noe som ikke stemmer. Dersom hun var en Ellefsdatter eller Ellevsdtr, so heter vel ikke faren Frek?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Roen

Takk for svaret Reidar, men her er det noe som ikke stemmer. Dersom hun var en Ellefsdatter eller Ellevsdtr, so heter vel ikke faren Frek?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Hva er det som ikke stemmer? Reidar har svart deg tilfredsstillende på ditt første spørsmål.Den andre personen du spør om er her i 1801:LenkeFolldal BB under Sletten Nedre 166-2 har ikke noe svar på hvem hun var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

De ble gift 1762 ifølge BB. Her er trolovelsen øverst til høyre mellom Grubearbeider Knud Erichsen Krogen og Pigen Ester Ellevsdatter:LenkeIngen informasjon om hennes opprinnelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Roen

OK! Takk for svara. Da har jeg vel muligens også lært at Veskefrik med fele egentlig betyr vesle Fredrik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.