Gå til innhold
Arkivverket

[#59999] Jens og Ole Gutvik. Gravlagt i Ålesund


Gjest Jostein Riseth
 Del

Recommended Posts

Gjest Jostein Riseth

Hei ! I gravminner finner jeg en Ole Gutvik gravlagt 14 oktober 1955 på Nedre Gravlund i Ålesund. Jeg finner også Jens Gutvik gravlagt samme sted 1.juni 1956.Det jeg undres på er om disse to personene er identisk med Jens Jørgen Hansen ( 19.09.1877-) og Ole Johan Hansen ( 10.05.1886-) , sønner av styrmann Hans Johan Jensen i Gutvik Leka kommune. Jeg vet at Jens Jørgen tok utflytting til Ålesund i 1903.Er det noen som kan bekrefte at disse er de to personene som er gravlagt på Nedre Gravlund i Ålesund. Jens Gutvik var sannsynligvis gift med Emma .Er det noen som vet mer om disse familiene ? Jostein Riseth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Hei!Jens Jørgen Hanss. Gutvik, bustad Ålesund, fødestad Midtgutvik Lekø?? Pr., f. 19.9.1877, konfirmert 9.7.1893?? Stad: Lekø ?? Pr., gifter seg i Borgund med Emma Petrine Andreas. f. 1878: LenkeMvh Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Riseth

Hei !Takk Randi. Ja det er nok riktig Jens Jørgen Hansen fra Gutvik. Da ser det ut til at det er dette ekteparet som er gravlagt på Nedre Gravlund i Ålesund. Men hva med broren Ole Johan ? Ble han gift ? Finner ingen som er gravlagt sammen med ham på Nedre Gravlund .Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Hei!Ole Johan Gutvik og kona Karen Marie, f. Aasen, døper sønnen Ingolf Magnus i 1918 i Ålesund: Permanent sidelenke: LenkeDu finner både Karen og Ingolf Gutvik om du søker på Gravminner, Ålesund.Mvh Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Riseth

Hei !Hjertelig takk Randi. Dette er flott ! Ole Johan og Karen Marie må ha giftet seg før 1915. Finner du vielsen deres ?Jens og Ole Johan hadde ei søster Margrethe Oline ( 09.11.1879-) . Jeg vet ikke hvor hun ble av . Kanskje havnet hun også i Ålesund ? Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Riseth

Hei !Fant ei datter til Jens Hansen og Emma Petrine Andreasdatter i scannede kirkebøker for Ålesund : Johanne Hansine . f.21 februar 1904. Døpt 4 april Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Hei!Karen Monsdatter var f. 1892 i Sykkylven. Her er vielsen til Karen og Ole Johan, 24.10.1914, par nr. 15: Permanent sidelenke: LenkeMvh Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.