Gå til innhold
Arkivverket

[#60009] Søk på bok/side


Gjest Heljar Westlie
 Del

Recommended Posts

Gjest Heljar Westlie

Dette er en vidrefølgelse av tråd 43060 i scannede kirkebøker hvor mitt spørsmål er:Nå er det Toten jeg kjenner best og der har hver betegnelse på bok fra A-Å, deretter følger 1-ca40, tror jeg. Er det samme betegnelser for resten av landet?Dersom det er likt for hele landet, så vil det være fint med to søkefelt. Et for bok og et for sidenr.Det er sikkert ikke bare jeg som har registrert 'Toten Ø657' som kildehenvisning.Kommer det en løsning på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Geir Thorud

Jeg har i et annet innlegg pekt på dette med to søkefelt, men resten av forslaget (hvis jeg har forstått det riktig) kan trenge noe utdypning.Ta en kikk på denne registersiden fra Biri:[url="http://www.arkivverket.no/URN:tl_read?idx_id=13756&uid=ny&idx_side=-7>LenkePanteboka er her identifisert med en bokstav.På 'framsida' av pantebok D ser man at boka også har nr 5. Se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Dette var litt rart. Hvis jeg benytter lenken her:...nr 5. Se lenke...., kommer jeg inn og kan bla meg side for side i dokumentene,både de som her er spesifisert.Jeg kan via denne veien hente pantebøker for Bergen og bla i de, men ikke når jeg benytter lenken som er lagt ut. Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Heljar Westlie

Ser i dag at mitt ønske fra innlegg 1 er hørt.Dette forenkler arbeidet med å finne riktig bok ved første forsøk.Takker og bukker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.