Gå til innhold
Arkivverket

[#60013] I need some help, kommet bort i USA


Gjest Erik Floer Sandnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Erik Floer Sandnes

Heisann, jeg leter etter 3 søsken som emigrerte til Pennsylvenia/USA på slutten av 1800-tallet. Faren var Thorvald Sørensen og moren var Alvilde Mathilde Floer. De hadde tre jenter: Eva, Margot og Stassia Sørensen. Vet at de bodde i Pensylvenia hele livet, men om de fikk familie vet jeg ikke. I need some helå:) Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Granum

Her trengs det flere opplysninger:Var det foreldrene, Thorvald og Alvilde Mathilde som utvandet, eller de tre søstrene?Hvor i Norge kom de fra?Evt. fødselsår/alder.Mvh Else Granum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Floer Sandnes

Ja ser det trengs mer opplysninger, slurvet litt her. :) De kom foreldrene kom fra Sverige, Alvilde Mathilde Floerf. 7. juli 1875, Thorvald vet jeg ikke. Om foreldrene dro er jeg også usikker til. Fødselsopplysninger om barna har jeg heller ikke. Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Kjærmann Jensen

Hei ! I 'New York Passenger List' fant jeg følgende ; Alvilde Sørensen,57år,husmor,svensk,født i Oslo-Norge, reiste med 'T.M.S. Kungsholm' fra Gøteborg 23.mai 1932 - ankom New York 1.juni 1932. Nærmeste slektning i Sverige er datter Stansie Sørensen, 4.Långgatan 18 Gøteborg. Har vært i USA før ; 1923 i Paterson,New Jersey. Reiser til ; datter Eva Goldhill, 119 Smull Ave. Coldwell,New Jersey. Dette ligner på familien du leter etter... Hilsen Turid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Floer Sandnes

Hei! Ja dette stemmer, nå vet jeg også hva Eva ble gift. Hvor kan man søke for å finne ut om Eva fikk barn? Takk så langt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Kjærmann Jensen

Hei igjen, Etter å ha søkt på Ellis Island ser det ut til at Eva Goldhill har en datter som heter Margot....... Eva Goldhill,23år og datter Margot,1mnd - reiser med S.S.'Stockholm' fra Gøteborg 12.mai 1921, ankommer New York 24.mai 1921. Hilsen Turid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Granum

Det ser ut som Eva Goldhill har reist mellom Sverige og USA flere ganger. 10. sept 1937 finner jeg hele familen: Alexander Goldhill 40 år Eva Goldhill 40 år Ralph Goldhill 13 år Margot Godhill 16 år Adress: 143 Smull Ave, W. Coldwell, N.C.Mvh Else Granum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Floer Sandnes

Takk, takk, takk, Det er nok enklest å finne takk i Ralph Goldhill. Margot heter sikkert noe annet. Finnes det register der jeg kan finne Ralph som voksen, eller er det 100 års grense der som i Norge? Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Patty Dahl

Hei! Are you quite sure of the spelling 'Goldhill'? I can't find any family with that last name in the NJ census in 1920. Perhaps it is misspelled in the census???mvh Patty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Patty Dahl

Hei Erik! I just searched the SSDI and only find 17 people with the last name Goldhill...so it is not a common name here. Perhaps someone with Ancestry in this forum can also search for this family...I use Heritage Quest, and sometimes it is not as 'good' as Ancestry. Just for a little extra help, I think the town might be Caldwell or West Caldwell, and this is in Essex county, NJ.mvh Patty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Kjærmann Jensen

Hei ! Jeg har kikka litt i folketellingene fra 1920 og 1930; i 1920 finner jeg en Alexander Goldhill som bor sammen med familien sin (mor, far og søsken)i Bronx,New York. I 1930 finner jeg igjen familien i Paterson,New Jersey- da uten Alexander. Kan det være en mulighet at Alexander gifter seg med Eva og bosetter seg i Sverige,og reiser ofte på besøk til familien i New Jersey ? Finner ikke Alexander eller Eva Goldhill i 1930 tellinga. Hilsen Turid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Granum

Hei Jeg har funnet Margot Sørensen i Philadelphia. Hun har også reiste flere ganger mellom Sverige og USA og ved en av reisene har hun oppgitt morens navn til Alfhild Sørensen, Lång gatan. I 1939 reiser hun med sammen med Eva Goldhill tilbake til USA, og her er hennes fødselsdato oppgitt til 22.01.1901. Det ser ut som hun er ugift. Hennes adresse i 1939 er 2106 Walnut St. Phila. PAMvh Else Granum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Granum

Beklager, det er fødselsdatoen til Margot. Eva's fødselsdato er 24.12.1896 i Gøteborg. Alexander Goldhill er født i London.Mvh Else

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Granum

Navn har en tendens til å forandre seg, og her dukket jo navnet på hans søster Margot (Margot Gibson) og Eva's siste søster Stassia (Stasia Flink) opp. I tillegg til navnet på alle hans barn.Mvh Else Granum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Floer Sandnes

Dette er råbra, har søkt de opp på white pages og funnet flere av etterkommerene. Skal ringe de i morgen tror jeg:) Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.