Gå til innhold
Arkivverket

[#60030] Utvandring til andre steder enn USA?


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Når var de største utvandringene til New Zealand og Australia? Jeg har funnet en del personer som har utvandret til Australia og New Zealand. Det var også utvandring til andre steder enn USA. Hvor kan jeg finne mer info om utvandring til andre steder enn USA.Var det noen spesiell grunn til at noen valgte å utvandre til Australia og New Zealand eller td Afrika?Jeg har nettopp funnet noen slektninger i Australia, som jeg ikke visste fantes, men foreløbig har jeg bare fått en del navn og sammenhengen, men jeg har ikke klart å opprette kontakt enda. Jeg håper at dette skal lykkes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Det er et eget debattforum på DIS-Norge for utvandring til New Zealand og Australia: LenkeEllers er det, så vidt jeg husker, en dansk historiker som har hatt flere Australia-/N. Z.-etterlysninger her i Brukarforum. Jeg har forsøkt å finne igjen noe av det, men det virker som om alle søkefunksjonene i DA er usedvanlig trege i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Det var denne tråden jeg mente i innlegg 2: LenkeDen gjelder først og fremst innvandrere til Queensland. Skriver en f.eks. Australia eller New Zealand i søkefeltet her i Brukarforum, dukker det opp flere relevante tråder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.