Gå til innhold
Arkivverket

[#60033] Carl Thorsen; kjøpmann frå Tønsberg?


Gjest Torbjørn Hillersøy
 Del

Recommended Posts

Gjest Torbjørn Hillersøy

6. mai 1857 kjøpte Carl Thorsen vraket av skuta 'Palermo' med tilhøyrande last, på auksjon. Auksjonen vart halden på øya Hovden i Kinn pr.gj.. Kven var denne Carl Thorsen? Det fins ein handelsborgar Carl Johan Thorsen (30 år) i Tønsberg i 1865.Er det nokon som tilfeldigvis kjenner til denne Carl Johan Thorsen, og om han hadde virke i Sunnfjord?Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Denne Carl Johan Thorsen , handelsborger i Tønsberg i 1865, ser ut til å være født i Svelvik? LenkeMulig du må til lokalhistorie fra Svelviksområdet for å finne opplysninger om han?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Har du studert kirkebøker for Sunnford , Kinn? Kan det finnes innflytterlister der som kan gi svar på ditt spørsmål?Har ikke greid å finne Carl Thorsen utflyttet fra Svelvik og finner han ikke i digitale kilder i Tønsbergsområdet .Vet du flere fakta om denne mannen, om han giftet seg senere?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Hillersøy

Eg veit dessverre berre at han kjøpte denne skuta 'Palermo' på auksjon i Sunnfjord i 1857. Eg vonar at det er nokon frå Tønsberg (eller Svelvik) som har kjennskap til han, dersom dette er den rette Carl Thorsen. Eg kan prøve å henvende meg til det lokale historiske laget i Tønsberg eller Svelvik. Takker for tips!helsing Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Hillersøy

Mange takk, Ketil og Gunn!! Må ha gjort ein feil då eg gjorde eit landsomfattande søk i 1865-tellinga. Dette rimer meir!helsing Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.