Gå til innhold
Arkivverket

[#60042] Skolemester Erik Andersen i Vang og kone Mari Larsdatter


Gjest Roger Nystuen
 Del

Recommended Posts

Gjest Roger Nystuen

Skolemester Erik Andersen i Vang og kone Mari Larsdatter finnes ved ft 1801 under stor Hubred i Vang (omgangsskolelærer). De hadde da sønnen Lars Eriksen. I følge ft 1801 var ekteparet født ca 1765.Er der noen som har greie på disse og deres opphav?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen
LenkeSønnen Lars er i alle fall født og døpt i Vang... se 6. juni 1799. Her står det også et gårdsnavn, Hubreds Eie?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen
Lenkeher i høyre kolonne, 5. mai 1792, Vang, Hedmark, gifter de seg visst, begge bosatt på Hubred, hana forlover fra KLille Hubred, hennes fra Kasi. Så det kan se ut som de var fra bygda.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Sjekk 3. siste guttebarn døpt i 1765, venstre kolonne, på 'dom 2 Adv.', Anders Eriksen og Mari Mortensdatter Havnen sin sønn Erich... det kan kanskje være din Erik skolelærer? Vang/ HedmarkLenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen
Lenkeei Mari, datter til Lars Larsen 'Jenslund' (?) og Lisbeth, døpes i Vang 1765, sjekk 2. øverste dåp på denne siden. Her ser jeg at en Anders Erichsen Havn er blant fadrene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen
LenkeHer blir sønnen Lars Eriksen Hubred-Ejer konfirmert som nr. 9 i 1813, Vang/Vang.Jeg har sett i listen for døpte både før og etter 1799, men det kunne se ut som de bare fikk denne ene sønnen?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Böhmer

Havn og Havnen er nok Åkershavnen. Det ligger rett ut for dagens Utvamdrermuseum. Jeg har nok registrert noen folk der, men jeg tror det er en annen slekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.