Gå til innhold
Arkivverket

[#60056] Skifte i Sunnfjord: Kari Torgeirsdatter, Tyvåg, Kinn 1772-79


Gjest Toril Osther
 Del

Recommended Posts

Gjest Toril Osther

Jeg vil gjerne vite hvem som er nevtn i dette skiftet:Kari Torgeirsdtr Tyvåg Brandsøy 14 317 1772-1779 LenkeMed vennlig hilsenToril Osther

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Dato 30. mars 1776. Barn Ole Joenssen Næsvigen i Svanøe, Peder Joensen, myndig, tjener i Stavanger i Svanøe, Casten J., 23, Ahles J., enke på Erichstad, Marthe J., 38 og Bornie J.,, 26 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

Artig, Toril: Vi grev i Tyvågen akkurat samtidig.Eg leiter etter opphavet til Rasmus Olsson Erikstad (f. ca. 1747), stadig utan hell. Men her har du funne (delar av) opphavet til den første kona hans, Ales Jonsdotter, og det var òg ukjent for meg. Ho gifta seg med Rasmus Olsson (skriven Svanø) i 1776, då var ho enkje etter Kornelius Nilsson Tyvåg. Ales døydde i 1791. Den andre kona til Rasmus var Nille Simonsdotter Stavang (gifte 1792). Han døydde i 1808, medan ho levde heilt til 1839.Du kjenner ikkje til opphavet til Rasmus, du, vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Hillersøy

Dersom du har 'Soga om Flora', sjå på s. 271, Torodd. Der står det noko i eit skifte om at Rasmus Olson Erikstad var lagverge for ei som han var fastermann til. Er fastermann det same som svoger, forresten?Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Toril Osther

Jeg takker Yngve for flott service, som vanlig.Torodd: Jeg har desverre ingen opplysninger om Rasmus Olsson. Jeg er redd for at min forespørsel var et skudd i blinde. Jeg var på jakt etter eventuelle etterkommere av Kari Torgeirdtr (datter til Torgier Pedersen) og Anders Larsson. De oppholdt seg på Vieberget i 1773 ifølge hennes fars skifte.Torbjørn: Tror faster betyr tante. Det skulle stemme med opplysningene i 'Soga om Flora' som sier at Rasmes Olavson Erstad var fastermannen til Borni Jonasdotters sønn, Elias Larsson på Batalden. Det stemmer med at Ahles J og Borni J var søstre.Toril

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

Takk for tipset, Torbjørn. Ordet 'faster' er ei samantrekking av 'farsyster', dvs. 'syster av far'. Likeins er 'moster' ei samantrekking av 'morsyster'. Desse orda dannar altså eit system saman med 'farbror' og 'morbror'.Dvs. at eg får info om slekta til den første kona til Rasmus, men ikkje om han.Toril: Ditt skot i blinde gav meg litt meir info, om enn ikkje den eg leitte etter. Rasmus er og blir ei gåte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Bratland

Kanskje det kan stå noe om opphavet til Rasmus i de sjømilitære ruller i perioden 1749-1777. Jeg har hatt god nytte av dem når det gjelder Radøy og Øygarden.Mvh.Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

Eg trur ikkje militære ruller er registrerte for Sogn og Fjordane? Då måtte eg i tilfelle gå til originalane, kor dei no er å finne. Takk for tipset, uansett. Det er greitt å bli mint om slike mindre brukte kjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Øren

Hei,Eg er ganske sikker på at Rasmus Olsson kom frå garden Øren (no Øyra) i Kinn. Han er der nemnd 12 år gamal, i skiftet av 20.5.1760 etter mora Anne Rasmusdotter (frå Ommedal i Hyen).Eg ynskjer også opplysningar om Anders Larsson og Kari Torgeirsdotter. Sjå tema 50814 og 4358 (Brukarforumet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

Tusen takk, Leif!!Rasmus har vore ei gåte sidan den første 'raptusen' min med slektsgransking rundt 1990, og no i den andre.I går kveld tråla eg listene over fadrar til barna til Rasmus, og der var det ein person frå Øyra (har ikkje lista her eg er no), men det du skriv, forklarer truleg det.Er det skiftet du nemner, omtalt i Soga om Flora, eller kan du ev. referere innhaldet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

Takk, Toril!Det verkar svært sannsynleg at dette er rett Rasmus Olsson, for han er den første eg har funne i rett alder i Kinn.Elles kan eg opplyse at den Kari Torgeirsdotter som denne tråden byrja med, var enkje etter Jon Olsson Tyvoll, skifte 1756. Barn då: Ole 24, Peder 15, Carsten 3, Ales 20, Marthe 18, Marthe Susanna 13, Trone 9, Borny 7 1/2. Og grunnen til at eg blanda inn Rasmus Olsson, var altså at Ales Jonsdotter var den første kona hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Øren

Hei,Her er nokre fleire opplysningar om Rasmus Olsson:Skifte på garden Øren 20.51760 etter Anne Rasmusdotter (fra Ommedal) til enkjemannen Ole Andersson og barna:1. Rasmus Olsson, 11 år. Formynder: Sjur Sandvik.2. Ingeborg Olsdotter, 8 år. Formynder: Lars Hansen Eikevoll.3. Guri Olsdotter, 6 år. Formynder: Anders Løkkebø.4. Gjertrud Olsdotter, 2 år. Formynder: Faren.Anne Rasmusdotter (ca. 1700-1760) var dotter til Rasmus Arneson Ommedal bnr. 5 (1685-1731 og Gjertrud Byrgesdotter Holme (1691-1752).Ole Andersson Øren (1715-e 1766) var sonen til Anders Gunnarson Øren (1681-e.1752) og Ingebor Sjursdotter Sandvik (1691-1752).Terma 4358 skal være tema 4352.Mvh. Leif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.