Gå til innhold
Arkivverket

[#60080] Begravelse i Sör-Odal


Gjest per evensen
 Del

Recommended Posts

Gjest per evensen

Jeg har forsökt å finne begravelsen til Elen Marie Larsdatter i de skannede kirkebökene, men ikke lykkes. Elen var födt 24/12 1840 på Steinerud, Ullern i Sör-Odal. Hun giftet seg i 1869 med Amund Eriksen. De hadde flere barn sammen. Jeg har fått opplyst at hun döde i Ullern i 1924, men er usikker på om det er riktig. Kan noen hjelpe meg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Jeg finner ingen ved det navnet fra 1920 til 1927 i Ullern Sør-Odal.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Semming Hynne

HeiDu er knapp med opplysninger Per:-) Hvor var hun i 1900? Holdt de til i Sør-Odal hele tiden? Hadde de barn og hvor ble det av dem eventuelt? Når og hvor døde mannen? Det kan kanskje være lettere å lete etter henne da.mvh Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest per evensen

Jeg vet ikke om jeg har så mye mer å komme med, men: Såvidt jeg vet, holdt de til i Sör-Odal hele livet. De giftet seg i Ullern kirke i Sör-Odal. Amund döde 1/11 1880 og ble begravet i Opstad kirke i Sör-Odal. Han var snekker og småbruker. De hadde disse barna: Elen Marie Amundsdatter, f 1871. Hun giftet seg med Even Evensen fra Nes i Akershus og döde i Oslo i 1909. Anne Dorthea f 1873 Erik Amundsen f 1877, d 1944 på Skarnes Anna f 1875 Alle barna ble födt på Årstad i Sör-Odal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Woll

Muligens et skudd i blinde - kan dette være henne dersom hun gifter seg på nytt??!Fra DIS-Gravminner, får du følgende ved å søke på: Fødselsår er lik 1840 og Fornavn begynner på El - skal da få frem 48 poster - gå så til siste side post 41.Id Fnavn Enavn Pnavn Tit Bosted Fdt Får Fsted Ddt Dår Bdato Bår Kj Merk T F R Gnr Mtekst B Gravsted Kommune Kirkesogn Korr2163722 Elen Marie Mathisen 1840 1913 0805 1913 02 A 03 006 Askim Askim Askim MEN her er hun muligens i FT1900 på Skarnes [url="http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1900&knr=0419&kenr=006&bnr=0014&lnr=00>Lenke oppført som Else Aarstad, enke, født 1840 i Nes, Romerike. Hun har dattera Anna Aarstad, stuepike, født 1875 i Søndre Odal hos seg.Alt stemmer ihht til hva du sier Per, bortsett fra 2 ting: 1. Fornavnet kan være feilskrift eller det hun kaller seg nå! 2. Født i Nes, Romerike! Sør - Odal og Nes kommune grenser jo opp mot hverandre og det kan kanskje være at grensene har blitt noe endret opp gjennom årene (uten at jeg p.t. vet noe om dette)!Kanskje er hun gravlagt i Nord-Odal f.eks. i Sand eller Mo kirke.Her er Elen Marie og Erik - hennes barn i FT1900 i Haakons Gade 10 i Kristiania

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Semming Hynne

HeiJeg tror Geir har funnet henne i 1900-tellingen.Elen Marie het Else Marie. Det er dette navnet hun står som ved dåpen i 1841, ved vielsen i 1770, ved datteren Elen Maries dåp i 1771 og ved sønnen Eriks dåp i 1778 (da bodde de forresten på Aarstad) mvh Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest per evensen

Hallo Geir og LailaJo, dette stemmer nok. Kan jeg forstå tellingen slik at Else og datteren Anna er innlosjert hos kommunelegen og Anna stuepike samma sted ? Forövrig stemmer nok data fra Kristiania godt. Mange takk for hjelpen så langt. Skulle dere finne begravningen til Else Aarstad, så gi meg et tips.Mvh Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne N. G. Hagen-Pettersen

Anne Dorthea f. 1873. døde samme år. uten at dåpen ble bekreftet i kirken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.