Gå til innhold
Arkivverket

[#60094] O: Aslak Torsteinsen (Røyne, Slidre) - til Pollen, Solund, S&F


Gjest Gisle Hersvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Gisle Hersvik

Finnes det nokon bygdebok for området som seier noko om lagnaden til denne Aslak - Lenke Evt. hadde ha fleire søsken som reiste vestover?Han gifte seg i 1826 (Gulen) med Ingeborg Kristoffersdtr. Råke. Dei hadde ikkje born. Han dø 1864 i Humledalen, Solund, S&F. Ingeborg dø i 1865 i Dumba, Solund, S&F. MVH Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Grethe Flood

Dette har du vel fra før, men her er vel søsknene til Aslak:Dåpen til Berit Tostensdatter 1.2.1801 - Oppland fylke, Slidre, Ministerialbok nr. 1 (1724-1814), Fødte og døpte 1801, side 874-875. Permanent sidelenke:  [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9381&idx_id=9381&uid=ny&idx_side=-430>Lenke Permanent bildelenke: LenkeDåpen til Gro Tostensdatter, 9. juli 1803 - Oppland fylke, Slidre, Ministerialbok nr. 1 (1724-1814), Fødte og døpte 1803, side 886-887. Permanent sidelenke:  Lenke Permanent bildelenke: Lenke Tosten Tostensen, 4. april 1806 - Oppland fylke, Slidre, Ministerialbok nr. 1 (1724-1814), Fødte og døpte 1806, side 904-905. Permanent sidelenke:  Lenke Permanent bildelenke: Lenke Berit Tostensdatter, 13. august 1808 - Oppland fylke, Slidre, Ministerialbok nr. 1 (1724-1814), Fødte og døpte 1808, side 920-921. Permanent sidelenke:  Lenke Permanent bildelenke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik

Hei og mange takk Grete og Svehn.Noko av dette hadde eg allerede klart å finne, men det kan iallefall tyde på at Aslak ikkje hadde søsken som fulgte han vestover.Eg skreiv feil dødsår for Aslak, han dø i 1846 (eg har spurt etter skifteopplysningar), så det finnes trulig ikkje nokon opplysningar om søsken i skifet etter han.MVH Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.