Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Gisle Hersvik

[#60094] O: Aslak Torsteinsen (Røyne, Slidre) - til Pollen, Solund, S&F

Recommended Posts

Gjest Gisle Hersvik

Finnes det nokon bygdebok for området som seier noko om lagnaden til denne Aslak - Lenke Evt. hadde ha fleire søsken som reiste vestover?Han gifte seg i 1826 (Gulen) med Ingeborg Kristoffersdtr. Råke. Dei hadde ikkje born. Han dø 1864 i Humledalen, Solund, S&F. Ingeborg dø i 1865 i Dumba, Solund, S&F. MVH Gisle

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gisle Hersvik

Etter lang tid i dvale tek eg denne oppatt, kanskje nokon kjenner lagnaden til Aslak og evt. søsken?MVH Gisle

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Grethe Flood

Dette har du vel fra før, men her er vel søsknene til Aslak:Dåpen til Berit Tostensdatter 1.2.1801 - Oppland fylke, Slidre, Ministerialbok nr. 1 (1724-1814), Fødte og døpte 1801, side 874-875. Permanent sidelenke:  [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9381&idx_id=9381&uid=ny&idx_side=-430>Lenke Permanent bildelenke: LenkeDåpen til Gro Tostensdatter, 9. juli 1803 - Oppland fylke, Slidre, Ministerialbok nr. 1 (1724-1814), Fødte og døpte 1803, side 886-887. Permanent sidelenke:  Lenke Permanent bildelenke: Lenke Tosten Tostensen, 4. april 1806 - Oppland fylke, Slidre, Ministerialbok nr. 1 (1724-1814), Fødte og døpte 1806, side 904-905. Permanent sidelenke:  Lenke Permanent bildelenke: Lenke Berit Tostensdatter, 13. august 1808 - Oppland fylke, Slidre, Ministerialbok nr. 1 (1724-1814), Fødte og døpte 1808, side 920-921. Permanent sidelenke:  Lenke Permanent bildelenke: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gisle Hersvik

Hei og mange takk Grete og Svehn.Noko av dette hadde eg allerede klart å finne, men det kan iallefall tyde på at Aslak ikkje hadde søsken som fulgte han vestover.Eg skreiv feil dødsår for Aslak, han dø i 1846 (eg har spurt etter skifteopplysningar), så det finnes trulig ikkje nokon opplysningar om søsken i skifet etter han.MVH Gisle

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.